• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Chris123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
11 Oktober 2018
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Exakt. Så var det för mig ! Tillägg/ändring utförd från det att vi fick första utskicket av deklarationen tills dess att själva deklarationen som man skulle deklarera kom ut. Det var en notis om att en ändring var gjord - att man skulle notera det bara.
För mig var det avdrag för inbetald fackföreningsavgift som inte var med från början... :)
Och då var det bara att godkänna deklarationen i E-tjänsten :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

game

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
7 Augusti 2013
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Om har återbäring och samtidigt löneutmätning, sker det med automatik?
0% chans att missar sådant nu för tiden? Bara några år sedan va det mer
av en 50/50 situation vart den för mycket inbetalda skatten hamnade.

Har kanske fått till fungerande automation här nu, varför jag överhuvudtaget undrar är för att samma sak sägs ske med försäkringskassan men det har jag senaste året erfarenhet av att var ingenting som KFM visste om utan blev förvånad då fick 2 utbetalningar, samtidigt som lön den del som inte var sjuk men några månader med halvtid gav mer än heltid hursomhelst, trodde sånt hade förbättrats och att bidrag inte premieras men kanske kommer med start i år då.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Men du hade väl en ändring gjord innan deklarationen skickades ut?
2020-03-11 gjordes ändringen, så det stämmer ju att det var innan man kunde deklarera. Förlåt. Jag är dålig på sånt här. :oops:
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
227
Mottagna reaktioner
122
Poäng
297
När uppdateras taxerad inkomst på upplysningsföretagen? UC, Bisnode osv.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Jag fick förtids återbetalning av skatten i januari 11 tusen ca.. när jag godkänt deklarationen nu så står de ett belopp att ja ska få tillbaka mot på 9 tusen.. men när ja ringde Skatteverket så ska ja tydligen betala en mellanskillnaden på ca två tusen...vilket ja hade mina misstankar om när ja fick förtids betalning. Men varför har inte beloppet ändrats då? Borde de inte stå att ja ska betala tillbaka nå då? Står bara ja ska få tillbaka
..
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Jag fick förtids återbetalning av skatten i januari 11 tusen ca.. när jag godkänt deklarationen nu så står de ett belopp att ja ska få tillbaka mot på 9 tusen.. men när ja ringde Skatteverket så ska ja tydligen betala en mellanskillnaden på ca två tusen...vilket ja hade mina misstankar om när ja fick förtids betalning. Men varför har inte beloppet ändrats då? Borde de inte stå att ja ska betala tillbaka nå då? Står bara ja ska få tillbaka
..
Din ansökan om förtidsutbetalning skedde säkert manuellt och du kommer väl få rätt siffror senare är min gissning.
 

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Hur ska vi nu kommande vecka lista ut när vilka får sina pengar på kontot?
Kan vi ha någon form av formulär? Typ nedan?
Datum/klockslag pengarna på kontot:
Kön:
Bank:
Färg på tröjan man har på sig:
Skostorlek:
Gillar svamp:
Har haft hund:
Längd:

Om vi sedan nästa år blickar tillbaka så kan vi då se 2 mönster, 1 när själva deklarationen kommer samt 2, när man får pengarna tillbaka!

:)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp