• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Trodde inte de skulle bry sig om att dra så litet belopp men hade tydligen fel. Tråkigt hade behövt dem pengarna denna månad.

De "drar" inget utan det läggs in en spärr så att allt överskjutande belopp som ska betalas ut i stället betalas till KFM.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 199
Mottagna reaktioner
1 271
Poäng
997
Nu fick jag också meddelande från Skatteverket. Beloppet utbetalat, så hoppas på cashen på tisdag :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Ungefär hur lång tid tog det innan du fick besked och hade pengarna på kontot?

Tog några veckor för mig,dels så trodde jag in i det sista att dom var på väg.
Sen ringde varningsklockorna och fick börja med processen att skicka in kopior på papper från kf.osv.
Så jag kom igång sent ,fick beslut 20 april att det blev godkänt men utbetalningen fick jag 5 maj.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487

2 k. Jag brukar få tillbaka 15-20 men det är från tiden jag kunde ta lån för att betala på andra lån osv.. Den dumma cirkeln.
Skittråkigt hur det än gick till när KF får pengarna nu. Jag hade betalt dem hälften om jag fått det överfört till mig och behållit sista tusenlappen som en liten buffert men ja ännu en månad med knappt ett öre att röra sig med. Även om man mer eller mindre förutsåg detta så känns allting plötsligt mer värdelöst än innan. Mår redan skit av att jag inte får jobba och måste sitta hemma med min depression.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
2 k. Jag brukar få tillbaka 15-20 men det är från tiden jag kunde ta lån för att betala på andra lån osv.. Den dumma cirkeln.
Skittråkigt hur det än gick till när KF får pengarna nu. Jag hade betalt dem hälften om jag fått det överfört till mig och behållit sista tusenlappen som en liten buffert men ja ännu en månad med knappt ett öre att röra sig med. Även om man mer eller mindre förutsåg detta så känns allting plötsligt mer värdelöst än innan. Mår redan skit av att jag inte får jobba och måste sitta hemma med min depression.

Har du fortfarande inte fått den utmätta lönen i retur sedan du fick inledande skuldsanering?!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp