Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Helvete jag vill inte ha skattedeklarationen. Är övertygad om att jag kommer få pröjsa MINST 50.000 men förmodligen närmare 100.000.....
hur i helsike kan du lösa så mycket pengar eller du tvingas släppa det ?

Kommer få tillbaka 2k min inkomst var högre än någonsin ifjol och eftersom att jag fick problem att betala på alla skitlån och släppte dem till KF så är underskottet mindre än vad det var under 2018. Vore trevligt att öka min inkomst mer under detta år men kräver förstås att jag byter jobb.

Hade hoppats på att få tillbaka mer men ja helt ok.

Senast ändrad:
Kommer få tillbaka 2k min inkomst var högre än någonsin ifjol och eftersom att jag fick problem att betala på alla skitlån och släppte dem till KF så är underskottet mindre än vad det var under 2018. Vore trevligt att öka min inkomst mer under detta år men kräver förstås att jag byter jobb.

Hade hoppats på att få tillbaka mer men ja helt ok.

När fick du den?

Skatteverket har lägst ränta av alla aktörer!

Skattat medvetet för lite på mina löner för att betala av mina skitlån istället.
Hur mkt ränta har du betalat på dina lån under året? Ändå smart drag då du har en hög inkomst och kommer säkert klara av att betala den där smällen galant, även om de suger!

Hur är det om man snusar Knox ”stark” portion? Får man deklarationen imorgon då? @Amex jag vet att du vet.

Ja jag tror det. Så jag får "Låna" pengar av staten i nästan ett år till 1.25% och använder dessa pengar istället till att betala av alla mina skitlån.
Med andra ord så får jag istället för 40-50K efter skatt bra mycket mer.

& dessutom så har nu värnskatten avskaffats. Det enda bra den här clownkonstelationen "JÖK" ordnat.

& dessutom så har nu värnskatten avskaffats. Det enda bra den här clownkonstelationen "JÖK" ordnat.
efter förfalludatumet så höjs räntan till 16,5 % och det är i november nått sånt har jag för mig

Exakt.

Har du kvarskatt på mer än 30 000 kronor har kostnadsräntan redan börjat ticka sedan 13 februari. Se till att betala in detta så snart som möjligt så slipper du betala mer i räntan.
Om du inte betalar kvarskatten senast förfallodatumet stiger räntan till hela 16,25 procent - De flesta privatpersoner ska betala skatten senast den 12 november.

Exakt.

Har du kvarskatt på mer än 30 000 kronor har kostnadsräntan redan börjat ticka sedan 13 februari. Se till att betala in detta så snart som möjligt så slipper du betala mer i räntan.
Om du inte betalar kvarskatten senast förfallodatumet stiger räntan till hela 16,25 procent - De flesta privatpersoner ska betala skatten senast den 12 november.
stämmer !

35 dagar kvar till cashen kommer (troligen 8 april). Nedräkningen har börjat :D

SKV har en anställd som sitter och skickar ut deklarationerna, klickar, en i taget, till alla 3 miljoner som har digital brevlåda. Hen har en vecka på sig.

O jag är sist som sagt

SKV har en anställd som sitter och skickar ut deklarationerna, klickar, en i taget, till alla 3 miljoner som har digital brevlåda. Hen har en vecka på sig.

O jag är sist som sagt
Hahaha :facejoy: Tack för att du tar på dig sistaplatsen! Jag håller förmodligen dig sällskap längst ner i kön.

O jag är sist som sagt

Ironisk ovan ang att de har en anställd som manuellt klickar en i taget för den som inte förstod, inte att jag är sist på listan förstås

Senast ändrad:
Ingen deklaration igår. Hoppas den kommer idag och det tror jag att den gör också för de flesta

Väntar med spänning

Så kom äntligen beskedet..å blev en fin återbäring men trots att jag ordnat upp lånen till det bättre är nu underskottet högre. 75k istället för 69k. Är det värt att justera? Inkomsten ä nu på 386k istället för 318k.. Ska söka direkt dessa blir uppdaterade

Någon får gärna yttra sig en rad om detta. Var inte riktigt beredd på ökningen. Känns dock inge roligt å lägga delar av återbäringen för att justera detta

Jaa vill osså :facepleading::facepleading:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp