Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Trodde att någon kapat mitt FB/Instagram, men problemet är nog större än så...

O
Jobbigt men en risk man tar när man jämkar. Kämpa på!
Det är självförvållat så inte så mycket att säga om. Med en pågående löneutmätning så kommer jag omöjligen kunna betala utan skulden kommer gå vidare för utmätning. Är det ens någon idé att ansöka om skuldsanering?

Trodde att någon kapat mitt FB/Instagram, men problemet är nog större än så...
Fick mejl fr Microsoft igår med en kod på begäran men jag hade inte bett om nån kod så tyckte att det verkade skumt.

Bara så ni vet vilken ordning deklarationerna skickas beror det på inkomst, så slipper ni fortsätta spekulera 😛

”Dom går efter årsinkomst och iår är den lägsta årsinkomsten först ut att få sina”

Ja alltså från ett av alla genier på Fb. Så alla ni som fått kan tyvärr känna er som låginkomsttagare.
Nej du, det där stämmer inte alls. Jag har fått min men maken som har mkt lägre årsinkomst har inte fått sin.

OM ni har Creditstar och Sevenday, dubbelkolla dessa.
Dom har rapporterat in helt fel för mig.

Nej du, det där stämmer inte alls. Jag har fått min men maken som har mkt lägre årsinkomst har inte fått sin.
Jo tack jag vet att det såklart inte har nåt med det att göra.
Jag citerade vad en annan skrivit på Fb, var ett ironiskt inlägg från mig.

Fick mejl fr Microsoft igår med en kod på begäran men jag hade inte bett om nån kod så tyckte att det verkade skumt.
Samma här, fastän i förra veckan. Idag fick jag också ett mejl att någon med IP-adress xxxx försökt att logga in och det är inte min IP-adress.

Samma här, fastän i förra veckan. Idag fick jag också ett mejl att någon med IP-adress xxxx försökt att logga in och det är inte min IP-adress.
Obehagligt!

Att begära en kod till Microsoft är inget nytt förresten. Kan vara bra att alltid använda VPN om man kan.

Att begära en kod till Microsoft är inget nytt förresten. Kan vara bra att alltid använda VPN om man kan.
Hur menar du att det inte är ngt nytt. Vem/vilka är det som gör det om det inte är den som fått mejlet med koden?
Börjar fundera på VPN, vi fick en ny bredbandsleverantör from 1 mars och de erbjuder VPN tjänst för 29 kr/mån. Är det bra pris?

Hur menar du att det inte är ngt nytt. Vem/vilka är det som gör det om det inte är den som fått mejlet med koden?
Börjar fundera på VPN, vi fick en ny bredbandsleverantör from 1 mars och de erbjuder VPN tjänst för 29 kr/mån. Är det bra pris?
Det tycker jag. Om ni arbetar mkt med internet tex. Kör bara.

Ny blev det en hel annan diskussion haha.. men fb e tillbaka. Väntar ff på Kivra o Skatteverket iaf.

Min kom till Kivra idag!

Kommer skriva ner underskottet med alla aktörer som ej syns på UC, gissar det blir typ 0 i återbäring (från 4100).

Någon som hittat någon mer aktör som inte har rapporterat in?

Skickar dem ut deklarationen dygnet runt eller är det några speciella tider på dygnet?

Tror inte heller att det stämmer, jag har tjänat drygt 600 tkr 2023 och fick precis min deklaration på Kivra och även det Orange kuvertet från pensionsmyndigheten, så idag har det varit full pott.
Jag trodde du tjänade över miljonen.

Eftersom vissa av pruttbankerna rapporterat in felaktig ränta, så vill jag ju givetvis ändra min deklaration. Men har en del utgifter som kommer lagom till April så tar gärna mot det jag skall få tillbaka enligt pappret i April innan jag korrigerar ränta.

Någon som har erfarenhet av detta? Är det bökigt & tar lång tid?

Bank Norwegian verkar heller inte rapporterat in någon ränta för 2023, varesej under eget namn eller Nordax.

Alltså håll koll på följande aktörer : Tandoo, Creditstar, Sevenday & Norwegian (Nordax).

Alltså håll koll på följande aktörer : Tandoo, Creditstar, Sevenday & Norwegian (Nordax).
Yup, sevenday rapporterade dock in rätt ränta förra året. Dom har rapporterat detta året men missade två siffror för mig.
Dom första tre siffrorna stämmer, men det blir ju bara några hundra kronor i ränta på ett lån på 200 000. XD

Kan ju bara haft otur.

Aja! det får bli 2 återbäringar detta år i stället för en.

Har försökt Komma in på Kivra så som många andra och tänkte kolla på Skatteverket loggar in, då får jag läsa följande:

Inkomstdeklaration 2024​

Du kommer kunna ladda ner din inkomstdeklaration för inkomståret 2023 som pdf från den 8 mars

Är det fler som ser detta?

Hur funkar det om man godkänner deklaration nu i mars, för att få tillbaka en del pengar i april..
kan man efter april ”rätta” sin deklaration och addera reseavdrag och få återbäring igen i juni?

Hej
Jag fick beslut för en månad sen att inleda skuldsanering från kronofogden. Nu jag fick min deklaration står att jag ska betala tillbaka är det kört nu elr?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp