Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Verkar vara flera här som har skuldsanering men ändå får tillbaka mycket på skatten? Eller så har jag missuppfattat?
För mig slutade höga skatteåterbäringar iom saneringen då räntor försvann. Hur gör ni för att få såna summor? Betalar ni extra i skatt?
#nyfiken
Jag drar av för resor till och från arbetet. Sen tänkte jag börja med att säga åt arbetsgivaren att dra lite mer i skatt, så man får en liten härlig bonus i juni nästa år.

Syndes det inte igår bör det vara samma idag
Så sa inte kvinnan jag pratade med på Skatteverket igår. Det kunde dyka upp idag eller imorgon och ändå hinna få pengarna till fredag. Men så var det inte för min del då jag även i år åkte på granskning.

Så sa inte kvinnan jag pratade med på Skatteverket igår. Det kunde dyka upp idag eller imorgon och ändå hinna få pengarna till fredag. Men så var det inte för min del då jag även i år åkte på granskning.
Hur vet du att du blir granskad? Har dom redan hört av sig ang det?

Det står bara tekniskt fel på skattekontot

Hur vet du att du blir granskad? Har dom redan hört av sig ang det?
Jag orkade inte vänta på att få veta. Förra året fick jag vänta till den 20 juni för besked om att jag blev granskad. Jag ringde igår och pratade med skatteverket. Jag är uttagen för granskning men ingen handläggare har tillsatts än.

Blir lite nyfiken, vad är det för skulder du har under din skuldsanering, privata ?

Vi har köpt en ny tv som frugan tog på faktura som jag ska betala, skuld eller inte? Skuld tänker jag. Förra tvn fick vi av min pappa, utan fotstöd. Sovrummet ligger vägg i vägg med vardagsrummet och frugan skulle stänga dörren till sovrummet, smack så åkte tvn i golvet. Den är på 8 000 kr.

Vi har köpt en AC som står på golvet eftersom vi har sol in i vardagsrummet från morgon till sen eftermiddag. Träkåk dessutom så det blir olidligt hett. 3 000 kr

Julklappar 3 400 kr.

Det är så det ser ut. Dessa tre ska jag betala när pengarna kommer in.

Handelsbanken och ej fått än, känslan säger vid lunch.

Då jag vet att jag är uttagen för granskning men att ingen handläggare är tillsatt i mitt ärende så vill jag ligga steget före då jag har alla uppgifter /kvitton etc klara och iordning så nu har jag skickat det till dom digitalt och då går det kanske snabbare att få en handläggare. Man kan ju alltid hoppas. Skönt att ha sådan ordning på papper och kvitton att det är lätt skicka in.

Då jag vet att jag är uttagen för granskning men att ingen handläggare är tillsatt i mitt ärende så vill jag ligga steget före då jag har alla uppgifter /kvitton etc klara och iordning så nu har jag skickat det till dom digitalt och då går det kanske snabbare att få en handläggare. Man kan ju alltid hoppas. Skönt att ha sådan ordning på papper och kvitton att det är lätt skicka in.
Kan man hämta kvitton från banken där man har tankat, jag brukar inte ta ut kvitto när jag tankar.

Kan man hämta kvitton från banken där man har tankat, jag brukar inte ta ut kvitto när jag tankar.
Jag har Swedbank och 1 år tillbaka kan man kolla själv i sin bankapp/bankens hemsida. Längre tillbaka än så får man kontakta banken. Bra att ta screenshot på kvittot när du tankat och spara i en mapp exempelvis goggle drive och ha samlat. Har själv aldrig gjort sådana avdrag men jag gör så med annat.

Hörde på p1 idag om folk som åker till Sverige på ”coolcation” för att det är för varmt i södra Europa.
Jag föredrar också det svala vädret framför 30-40 graders värmen.

@Myra jag hoppas du vaknade idag av att du nu ser på skattekontot att du ska få dina skattepengar.
Nä ingenting. Inte heller sambon ser nånting om utbetalning. Vi har samma bank, Swedbank!

Jag har Swedbank och 1 år tillbaka kan man kolla själv i sin bankapp/bankens hemsida. Längre tillbaka än så får man kontakta banken. Bra att ta screenshot på kvittot när du tankat och spara i en mapp exempelvis goggle drive och ha samlat. Har själv aldrig gjort sådana avdrag men jag gör så med annat.
Godkänner skatteverket det då?

Någon med Länsförsäkringar / Nordea som fått återbäring idag ?

Men du kunde se Beslutade skatter för 2023 på skatteverkets sajt eller hur var det? För jag ser bara 2022.
Genuint fråga. VARFÖR ringer du bara inte skv och frågar? Du kan även chatta med de om du nu inte gillar att ringa. Då vet du direkt om du blir granskad eller inte istället för att vara så nervös som du är. Jag hade iaf tyckt det vore bättre men du bestämmer såklart själv

Tror ni att nya inkomsten kommer synas på UC nu redan i juni eller först senare i sommar?

Genuint fråga. VARFÖR ringer du bara inte skv och frågar? Du kan även chatta med de om du nu inte gillar att ringa. Då vet du direkt om du blir granskad eller inte istället för att vara så nervös som du är. Jag hade iaf tyckt det vore bättre men du bestämmer såklart själv
Har chattat med dem. Hon sa att mitt slutskattebesked inte är klart men kunde inte säga vad det berodde på. Pengarna kommer i augusti så person nr 1 eller senast i december sa person nr 2

Har chattat med dem. Hon sa att mitt slutskattebesked inte är klart men kunde inte säga vad det berodde på. Pengarna kommer i augusti så person nr 1 eller senast i december sa person nr 2
Tråkigt att höra, hur löser ni detta, semestern ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp