Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring augusti

Är det någon mer än jag som väntar utbetalning i augusti?

Japp.

39.588 kr pga skatteverket gjorde ”fel” när jag deklarerade i mars. Fick först en återbäring 6 maj på 32.000 kr och nästa vecka får jag utbetalt 39.588 kr.

De dubbelbeskattade mig i mars men rättade till felet dagen efter men då var det försent. Så i maj skulle jag fått både 39.558 och 32.000 kr men då likviditetsavdelningen klantade sig så blir det två utbetalningar.

Japp.

39.588 kr pga skatteverket gjorde ”fel” när jag deklarerade i mars. Fick först en återbäring 6 maj på 32.000 kr och nästa vecka får jag utbetalt 39.588 kr.

De dubbelbeskattade mig i mars men rättade till felet dagen efter men då var det försent. Så i maj skulle jag fått både 39.558 och 32.000 kr men då likviditetsavdelningen klantade sig så blir det två utbetalningar.

Dom kan betala ut direkt om dom vill...

Dom kan betala ut direkt om dom vill...

Okej? Så jag behöver inte vänta till nästa vecka?

På mitt skattekonto ser det ut som på bilden.

Om jag sammanfattar tidslinjen så här:

• 27 april: Ursprungligt beslut → kvarskatt 39 913 kr.
  • 28 april: Omprövning → felet rättas och jag ska i stället få 39 588 kr.
  • 6 maj: Utbetalningskörning.
    • Jag skulle enligt handläggaren ha fått:
      • 32 631 kr
      • +39 588 kr
    • Men likviditetsavdelningen hann bara betala ut 32 631 kr den 6 maj innan den andra delen kom med i systemet eller hann behandlas.
  • Nu: Skatteverket har lagt in den uteblivna utbetalningen igen, vilket är den +39 588 kr man ser på skattekontot. Den utbetalningen väntar jag på nu.
IMG_9304.jpeg

Senast ändrad:
Det där såg ut som det kommer i september?

Dom kan, men normalt gör man inte det. Men vid just omprövning brukar det göras

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp