- Meddelanden
- 1 296
- Mottagna reaktioner
- 696
- Poäng
- 637
Betalar inte hon på det under tiden med då? Kan ju vara en bra ide annars kommer det ju öka rejält under saneringen
Hur ska det gå när vi lever på existensminimum?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Betalar inte hon på det under tiden med då? Kan ju vara en bra ide annars kommer det ju öka rejält under saneringen
Ingår utländska skulder i skuldsanering? De faller ju knappast under svensk lag.
Ingår utländska skulder i skuldsanering? De faller ju knappast under svensk lag.
Har hon andra lån hon betalar på med?
Norge är inget EU-land så det bör inte ingå i saneringen, men de kan alltså inte vända sig till Kfm i sverige för att få betalning då.Inom EU ingår det generellt. Danmark undantagna.
Däremot bör den norska skulden inte kunna verkställas i Sverige efter skuldsaneringen, dom anmälden dit har jag för mig
Norge är inget EU-land så det bör inte ingå i saneringen, men de kan alltså inte vända sig till Kfm i sverige för att få betalning då.
Hur kan du redan veta hur mycket du skall få tillbaks ?!Jag betalade 113k i ränta förra året på en massa lån enligt deklarationen. Borde inte jag få tillbaka en stor summa istället för de ynka 4k jag fick???
Nån som vet? Jag är inte så insatt.
Menar förra årets inte den som kommer nu.Hur kan du redan veta hur mycket du skall få tillbaks ?!
Jämkade du?Menar förra årets inte den som kommer nu.
Du menar att jag borde fått ut denna summa? Varför fick jag inte det?Första 100000kr 30% dvs 30000kr
13000kr 21% Dvs 2730kr
Totalt 32730kr
NejJämkade du?
Kolla på deklarationen så ser du om allt är inrapporteratJag betalade 113k i ränta förra året på en massa lån enligt deklarationen. Borde inte jag få tillbaka en stor summa istället för de ynka 4k jag fick???
Har du betalat tillräckligt med skatt för att kunna göra avdrag för räntorna?Jag betalade 113k i ränta förra året på en massa lån enligt deklarationen. Borde inte jag få tillbaka en stor summa istället för de ynka 4k jag fick???
Fick du årsbesked från sergel ?Verkar då inte ha tur med återbäring från inbetalning till skuldsanering efter 1år. Den största på 42k till intrum. Var tydligen inte en krona på ränta enligt dom. Har fortfarande inbetalat nästan 70k på andra borgenärer. Varav sergel inkasso 25k. men ä väl för mycket å hoppas å få igen några tusen. Man ska vara glad för å fått sanering men det hjälper så mycket några extra slantar.
Fick du årsbesked från sergel ?

Får man fråga vilka du mer mailade och fick i från ?Nää inte fått från en enda. Men mailade![]()

Får man fråga vilka du mer mailade och fick i från ?![]()
. Har mailat sergel också. Eftersom dom hade överlägset största belopp inbetalt men inte fått svar än. Men ska nog slänga iväg till partner, modhi och gothia ocksåKanon tackJodå absolut. Har mailat sergel också. Eftersom dom hade överlägset största belopp inbetalt men inte fått svar än. Men ska nog slänga iväg till partner, modhi och gothia också
vilka har du fått svar ifrån ännu ? 
Så enkelt är det inte. Summan du fick uträknad är den summa räntorna reducerar skatten med. Vad slutresultatet blir hänger helt på hur mycket skatt du betalat i förhållande till hur mycket du tjänat.Du menar att jag borde fått ut denna summa? Varför fick jag inte det?