Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring: Så planerar du för återbäring och räntor utan säkerhet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
104
Poäng
297
Logga in redan nu skatteverket kolla vad man får tillbaka skatten.Räntor utan säkerhet egen ruta.Planera redan nu räknar med över/underskott

Kolla preliminärt.Skriver din årsinkomst skatt du har betalat /räntor säkerhet/utan säkerhet och resor. Skatteverket deklaration preliminärt besked .

Kolla preliminärt.Skriver din årsinkomst skatt du har betalat /räntor säkerhet/utan säkerhet och resor. Skatteverket deklaration preliminärt besked .

Kan du länka?

1.Skatteverket 2.logga in 3.Deklaration
4.Preliminär Deklaration.5.Inkomstår
Fylla i uppgifter klicka nästa typ 9 sidor
Preliminärt besked typ 3min

Den är dock väldigt missvisande..

Har själv använt den nyligen och det verkar stämma rätt så bra. Finns givetvis plats för felmarginaler men åtminstone får du ett hum om ditt preliminära skattebesked.

Stämmer väldigt bra.Fingervisning av resultat

IMG_8831.webp
Varför står ränteuppgifter för lån utan säkerhet med här? Om man ej får göra avdrag med de?

2026 sista året 50% av totala ränteutgifter.Måste säga brutalt från 100 till 0 på 2 år.Kraftigt ökade utgifter för många skuldsatta dom redan sitter skiten

Jag har skuldsanering och Inkomståret 2025 har jag betalat 115000kr totalt.Av dessa har inkassobolagen endast bokfört 18000kr ränta.97000kr bokfört som Kapital.Dvs endast 9000kr avdrag ränta.Totalt 3000kr tillbaka skatten

Jag har skuldsanering och Inkomståret 2025 har jag betalat 115000kr totalt.Av dessa har inkassobolagen endast bokfört 18000kr ränta.97000kr bokfört som Kapital.Dvs endast 9000kr avdrag ränta.Totalt 3000kr tillbaka skatten
Är det inte 15% tillbaks detta år på räntor för 2025?

50% av Totsl belopp 30%.18000 50%=9000=30%=2700kr
15% stämmer bra det
Nästa år 0

2026 sista året 50% av totala ränteutgifter.Måste säga brutalt från 100 till 0 på 2 år.Kraftigt ökade utgifter för många skuldsatta dom redan sitter skiten
Ja men så är det. Folk har tagit lån på vissa bestämda förutsättningar. Sen blir man rövknullad av staten när regeringen ser möjligheter att fiska hem lite med pengar för att täcka upp tidigare fadäser..

Ja men så är det. Folk har tagit lån på vissa bestämda förutsättningar. Sen blir man rövknullad av staten när regeringen ser möjligheter att fiska hem lite med pengar för att täcka upp tidigare fadäser..
Är väl ingen som tar lån och tänkte "okej ta jag detta lån får jag så mkt tillbaka på skatten" är bara bs.

Är väl ingen som tar lån och tänkte "okej ta jag detta lån får jag så mkt tillbaka på skatten" är bara bs.
Men de kanske räknar med det i sin kalkyl och budget över om de har råd att ta lånet?
Det gör väl till och med bankerna när de räknar kostnaden för ett bolån?

Men de kanske räknar med det i sin kalkyl och budget över om de har råd att ta lånet?
Det gör väl till och med bankerna när de räknar kostnaden för ett bolån?
Har man inte råd med lånet utan att få tillbaka på skatten så borde man nog inte ta lånet kan jag tycka då är det tight.
Bolån är ju en annan sak det blir ju inte 0% tillbaka från det

Har man inte råd med lånet utan att få tillbaka på skatten så borde man nog inte ta lånet kan jag tycka då är det tight.
Bolån är ju en annan sak det blir ju inte 0% tillbaka från det
Ja, nu är det så, men de som tog blanco innan ändringen hade ju anledning att räkna med ränteavdrag.

De flesta som tar blanco och skitlån har iallafall fått tillbaka en del av den skitränta de betalat på i form av skatteavdrag.
Det kan vara den chansen vissa av dessa personer har för att få ihop en buffert.
Jag säger inte att det är rätt att man ska få dra av på skitlån men nu är det så reglerna har varit.
Då känns det rimligt att om man drar undan den mattan för människor då ska det gälla lån tagna efter beslutet att det ej längre ska vara avdragsgillt.
Argumentet du tar upp om att man då inte har råd att ta lånet.
Den som tar lån på lån med 8% ränta och uppåt har fan aldrig råd med det, då har man redan börjat ge upp.
Hade varit mysigare att se villaägare(villalånare)bli konfronterade med detta.
Varför ska dom få pass?
För att deras lån har en säkerhet i ett boende?
Dom hade ju haft bättre råd att klara sig utan ränteavdraget.
Eller?
Varför ska sämst ställt få det sämre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp