• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring skuldsanering fastställd

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
så man borde begära en omprövning när återbäringen är på kontot?
Du får ringa det som inte längre är din handläggare för att då ett svar som saknar betydelse helt enkelt:)
Det normala är att man inte ska betala in sin överskjutande skatt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Neah123

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 Mars 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej,
Då har jag en ännu smalare fråga kring detta ämne. Min man har haft inledande sen slutet på januari, nu har betalplanen skickats ut till borgenärerna och vi räknar med beslut inom några veckor. Han har fått hem sin deklaration där man ser ett beräknat belopp att få tillbaka från Skatteverket. Om han nu inte deklarerar förrän efter beslutet har kommit så är ju inte skatteåterbäringen heller mer än ett BERÄKNAT belopp. Man kan ju inte meddela KFM ett belopp som inte är fastställt ännu? Man kan väl inte skriva in i betalplanen att han ska betala in 20000 om han, när skatteuträkningen är klar, bara får tillbaka 15000? Eller måste hela betalplanen göras om och ett nytt beslut tas direkt när den slutliga skatten är klar? Eller är det helt enkelt så att han får behålla dessa pengar, i och med att pengarna kommer efter att beslut om skuldsanering är tagen?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Hej,
Då har jag en ännu smalare fråga kring detta ämne. Min man har haft inledande sen slutet på januari, nu har betalplanen skickats ut till borgenärerna och vi räknar med beslut inom några veckor. Han har fått hem sin deklaration där man ser ett beräknat belopp att få tillbaka från Skatteverket. Om han nu inte deklarerar förrän efter beslutet har kommit så är ju inte skatteåterbäringen heller mer än ett BERÄKNAT belopp. Man kan ju inte meddela KFM ett belopp som inte är fastställt ännu? Man kan väl inte skriva in i betalplanen att han ska betala in 20000 om han, när skatteuträkningen är klar, bara får tillbaka 15000? Eller måste hela betalplanen göras om och ett nytt beslut tas direkt när den slutliga skatten är klar? Eller är det helt enkelt så att han får behålla dessa pengar, i och med att pengarna kommer efter att beslut om skuldsanering är tagen?
Jag fick mitt skattebesked mellan inledande och beslut. Meddelade min handläggare och fick betala in 18000 kr med juli månads inbetalning. Beslut om skuldsanering i April och återbäringen fick jag i juni.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp