Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäringen 2025, vad tror ni?

Skum fråga men råkade öppna en bilaga under "bilagor" i deklarationer, men gjorde ingenting utan stängde bara ner och skickade in deklarationen.

Inte kan väl det räknas som en ändring?

Någon som fått sin skatt till kronofogden eller som i mitt fall blivit av med skuldsaldot? Står innan den 5 april men syns ej hos mig än

Någon som kan se att det redan blivit en utbetalning från skattekontot? 🙄

Nej? Kan du? Imorgon göra första utskicket till Kronofogden om man har skulder där ( enligt Skatteverket själva)

Nej, kan inte se men såg på mitt skattekonto från 2024 att det gjordes utbetalning redan fredag så tänkte om de redan börjat med det. Ah då kanske de kör allt imorgon.

När kommer beslut om utmätning bredven ang skatteåterbäringen? Borde väl komma snart eller redan ha kommit?

Någon som kan se att det redan blivit en utbetalning från skattekontot? 🙄
Eftersom skatten beräknas komma mellan den 8/4 och 11/4 är det inget som syns nu.
jag skulle tippa på att det syns nån gång mellan söndag och måndag.

2025-04-05Utbetalning
Woho

Ahh tråkigt nog syntes inte min! Antar att det var BE bilagan som sågs som en ändring hehe, tog bort bilagan för verksamheten har upphört men men

Kan se min utbetalning också nu på Skatteverket, skönt! :)

Min står också som utbetald men kommer gå direkt till kronofogden

Ja, de har ju betalat ut och då har ditt saldo på skattekontot minskat.
Dvs det ska stå 0kr och minus på utbetalning
Låter ju vettigt... :-) Minus frå¨n skattekontot ja, det känns rimligt. God morgon! Vore ju en fantastisk start på veckan om det trillar in återbäring redan nu.

Ahh tråkigt nog syntes inte min! Antar att det var BE bilagan som sågs som en ändring hehe, tog bort bilagan för verksamheten har upphört men men
Samma, tog bort en helt irrelevant bilaga. Läste på Skatteverkets hemsida att det räknades som ändring om man tog bort en bilaga så jag räknar med utbetalning i Juni.

det står så på mitt skattekonto

2025-04-05 Utbetalning men jag ser inget på swedbank konton att pengar är på väg dit

Godmorgon! Även jag ser utbetalning! Påverkade altså inte att cashbuddy hade rapporterad fel ränta och dem själva gjort en ändring, blir visst utbetalning i april för dem som oroa sig för att det inte skulle det :)

det står mitt swedbank konto 8.000kr men jag ser inget på mitt swedbank konto kommer pengarna trilla in imorgon eller slutet på veckan
På Swedbank trillar det bara in helt plötsligt så man ser inget innan de kommer. På Nordea mm tror jag det brukar visas dagen innan de kommer in

På Swedbank trillar det bara in helt plötsligt så man ser inget innan de kommer. På Nordea mm tror jag det brukar visas dagen innan de kommer in
Stämmer kanske ej då jag har Nordea och minns tydligt tror 2022 eller så att det stog utbetalning på morgonen i skatteverkets hemsida men inget i kontot, och under eftermiddagen hade jag pengarna bara helt plötsligt på kontot

INga framtida insättningar på SEB heller, jag får a-kassan utbetald cirka 11.00 på onsdagar (trots att den ska betalas ut på torsdagar).

Stämmer kanske ej då jag har Nordea och minns tydligt tror 2022 eller så att det stog utbetalning på morgonen i skatteverkets hemsida men inget i kontot, och under eftermiddagen hade jag pengarna bara helt plötsligt på kontot
Stämmer, har Nordea och det har aldrig synts, bara dykt upp på eftermiddagen.

Gissningsvis så tar det ett par dagar innan medlen är även KFM tillhanda.
Ja. Lurigt de där. Tråkigt nog så säger dom själva att det skulle skett innan 5 april.. citerar från deras hemsida ” Har du har skulder hos oss kommer Skatteverket föra över pengarna till oss innan den 5 april.”

Utbetalt från Skatteverket 5 april står det för mig. Så borde pengarna komma imorgon hoppas jag

Brace yourself Swedbank, arga kunder incoming :facejoy:

Fick ngn brev från Skatteverket i Kivra också med slutskattebesked? Fick det precis nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp