- Meddelanden
- 422
- Mottagna reaktioner
- 324
- Poäng
- 477
Inget hos mig, Swedbank.Nån från Swedbank/Sparbanken?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Inget hos mig, Swedbank.Nån från Swedbank/Sparbanken?
Hoss Swedbank?Jag fick för en stund sedan
Segbank!Har för mig att Swedbank brukar vara sist att släppa våra pengar.
Länsförsäkringar bankHoss Swedbank?
För att tjäna räntedagar som de kan lägga till sin vinst.

Fick min vid 13Har nån fått betalning

Svår fråga kanske men om man skulle blivit granskad bör det ha skett redan? Jag har fått slutgiltiga beskedet och utbetalning. Å pga jag räknat fel så är det till min fördel summan jag ska få nu istället. Tänkte låta det vara![]()
Var med om exakt samma förra året. De sa augusti men pengarna kom i mitten av juli!Skulle fått skatteåterbäringen nu i Juni men nä. Kom inget.
Ringde idag och de såg bara att den ej var under handläggning än...
Inte så att jag var under granskning eller så..
Handläggaren sa att de förnodligen helt enkelt ej hunnit med den
Så får vänta till augusti...
Har någon varit med om att deklarationen helt enkelt inte hunnits med?
Aldrig själv varit med om det tidigare
Slutskattebeskedet kom idag 10/6 antar att de ligger efterSamma för mig, ändringar och div bilagor. De hann inte![]()
Å hoppas!!! Är i behov av pengarna och det skulle ju verkligen underlätta semesternVar med om exakt samma förra året. De sa augusti men pengarna kom i mitten av juli!
Grymt. Hoppas samma för mig då=)Slutskattebeskedet kom idag 10/6 antar att de ligger efter
Jag förstår, det var samma för oss! När jag ringde till skatteverket i slutet av juni sa dem att hade inte pengarna kommit med utbetalningarna i juni så är augusti nästa tillfälle de betalar ut eller december. Så jag hade gett upp i princip, gissa sen vad glad man blir när pengarna kommer i juli.Å hoppas!!! Är i behov av pengarna och det skulle ju verkligen underlätta semestern
Grattis! Vet känslanFick mitt skattebesked idag. Så snart sitter pengarna på kontot=)

Haha.Grattis! Vet känslan![]()
Ja, jag fattarHaha.
Ja det blev lite lättare i sinnet.
Längtar till den dagen då skatteåterbäringen inte är det som "avgör"
För oss har skatteåterbäringen varit enda sättet att ha råd med semester. Då jag redan betalar mer än vad vi måste på alla lånen och har noll onödig konsumtion så har det varit en belöning.Jag undrar också men har 12 september som betaldatum. Man ska väl få ett betalkrav först om man missat betalningen på betaldatum?Jag har restskatt med förfallodatum nu i förrgår 14 juli. Är det 1000% garanti det inte går till kronofogden förrän första lördagen i augusti?
Jag har restskatt med förfallodatum nu i förrgår 14 juli. Är det 1000% garanti det inte går till kronofogden förrän första lördagen i augusti?
Men får man man inte kravbrev först av Skatteverket med ett nytt förfallodatum innan kronofogden blir inblandad?Ja det ska mycket till för att dom ska snabbrestföra, inget händer med normal hantering före månadsskiftet
Så står det på deras hemsida iallafallMen får man man inte kravbrev först av Skatteverket med ett nytt förfallodatum innan kronofogden blir inblandad?
Sen är det väl så att om skulden är under 2000 kr så vad jag förstått så går den inte till kfm så det kan ju vara bra att vetaSå står det på deras hemsida iallafall
Sen är det väl så att om skulden är under 2000 kr så vad jag förstått så går den inte till kfm så det kan ju vara bra att veta
Men får man man inte kravbrev först av Skatteverket med ett nytt förfallodatum innan kronofogden blir inblandad?Det stämmer också, i alla fall på fysiska personer.