• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skattebeslut och UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 830
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Om man har tänkt söka ett bolån så fort som 2020 års uppgifter syns på UC och Bisnode när bör man då söka för att vara säker på att det syns?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Om man har tänkt söka ett bolån så fort som 2020 års uppgifter syns på UC och Bisnode när bör man då söka för att vara säker på att det syns?
Det jag har märkt kring det är från Bisnode bara, de brukar vara väldigt snabba. Har man tjänsten ”Min upplysning” får man mail/sms i princip när skatten är beslutad i samband med att man deklarerat och får uppgifterna om hur stor din beslutade skatteåterbäring blir. Likadant när jag tog en avbetalning på Bmw Finans; säljaren visste inte vilken upplysning de använde, men på sekunden när de gjort kreditupplysningen fick jag ett mail eller ”notis” om att någon gjort en kreditupplysning och vem som tagit den. Bisnode är verkligen ”sådär” men i alla fall mer direkt än UC där det i somliga fall inte står någonting om en tagen kreditupplysning på ett par dagar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp