Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skattejämkning för 2014 ska vara hos Skatteverket senast 5/11

Har fått blanketter för skattejämkning under nästa år 2014 det står att blanketten ska senast vara hos skatteverket senast i morgon den 5/11. Jag gick in på webben för att fylla i min uppgifter där och det står där att man kan fylla i fram till den 15/12 men det är bara om man vill ändra på de förifyllda uppgifterna. Ringde Skatteverket och de bad mig fylla i mina uppgifter för nästa år omgående så de hinner behandla ärendet så jag får jämkningen från januari 2014. Så om det är någon mer än jag som tänkt begära jämkning för nästa år på webben gör det omgående så det börjar gälla från januari.

Men är det försent att söka jämkning för i år...??

Nej, det är det inte. Det tar som regel ett par veckor att få beslutet, så än så länge finns det tid. Man kan söka jämkning när som helst på året.

Nej, det är det inte. Det tar som regel ett par veckor att få beslutet, så än så länge finns det tid. Man kan söka jämkning när som helst på året.

Ja visst kan man det men vill man vara säker på att få från januari nästa år bör du göra det så fort som möjligt så de hinner med ditt ärende.

ok,tack men om jag söker för detta år,blir det då för hela året eller bara för resterande månader..? Ursäkta men jag är inte så haj på detta...

Du får tillbaka det du eventuellt skulle fått tillbaka i juni 2014, eller det du fick i juni 2023 med viss förändring.

Jag skickade in vad jag fick tillbaka, vad jag skulle tjäna från oktober och fick därmed ca 22 000 kr fördelat på 4 månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp