Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skattejämkning, hur mycket extra pengar?

Jag har ansökt om skattejämkning för att få lite mer pengar varje månad, tills alla mina avbetalningar är klara. Kommer att få min första lön nu i september efter min ansökan. Jag har bara ingen aning om hur mycket extra det kan röra sig om i månaden, och hur länge gäller denna skattejämkning? Jag har ansökt för hela det här året.

Vågar knappt säga det...110 000 kr!!!!

Runt 3000:- i månaden skulle jag gissa på. Kan bli mer beroende på vad du tjänar, tjänar man mycket blir avdraget större pga marginalskatten.

Ok...jag har en årsinkomst på ca 380 000 kr. Skulle det bli omkring 3000 extra, så är det till en enorm hjälp för mig! Hur länge kommer jag att få extra pengar, är det i ett år, eller hur räknas detta? Och då blir det alltså inget tillbaks på skatten nästa år?

Om du får 3000 kr "extra" i månaden så blir du ju självklart skyldig staten detta efter deklarationen.

Om du får 3000 kr "extra" i månaden så blir du ju självklart skyldig staten detta efter deklarationen.

Fel, en jämkning betyder att man anpassar skatteuttaget i förhållande till verkligheten. Om inte TS har uppgett en jämkning som identisk med hur nästkommande deklaration skulle se ut bör det bli plus minus noll. Att man jämkar innebär ju att staten slipper vara skyldig deklaranten.

Jag har ansökt om skattejämkning för att få lite mer pengar varje månad, tills alla mina avbetalningar är klara. Kommer att få min första lön nu i september efter min ansökan. Jag har bara ingen aning om hur mycket extra det kan röra sig om i månaden, och hur länge gäller denna skattejämkning? Jag har ansökt för hela det här året.

Jag har 100 000 ca i underskott och en lön på dryga 400 000:-, jag får ut ganska prick 3000:- mer i månaden vid jämkning.

Låter jättebra! Jag var hos Skatteverket förra veckan och fick hjälp att fylla i blanketterna så allt blir rätt, kommer detta att hinna behandlas till septemberlönen tro? 3000 extra i månaden skulle underlätta så mycket för mig!

Låter jättebra! Jag var hos Skatteverket förra veckan och fick hjälp att fylla i blanketterna så allt blir rätt, kommer detta att hinna behandlas till septemberlönen tro? 3000 extra i månaden skulle underlätta så mycket för mig!

Det beror nog på hur snabba skm är att meddela beslutet och tills du får det i din brevlåda. Sen ska du ge papprena till ditt lönekontor.
Om jag inte minns fel så fick jag större avdrag första året då min första jämkning blev i maj. Så Maj-Dec slog dom även ut det som jag skulle ha jämkat jan-apr. Nu har jag minne som en fiskpinne ;-), men jag tror att det var så.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp