Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skattejämkning, hur mycket extra pengar?

Glad idag! Fick hjälp av skatteverket med att ansöka om jämkning, fick positivt besked, att jag kommer att få ut ca 8000 kr extra varje månad året ut. Jag trodde jämkningen gällde ett helt år, men så är det alltså inte, utan den gäller bara 2013 ut. Dessa extra pengar kommer att göra att allt ordnar sig för min del!

Glad idag! Fick hjälp av skatteverket med att ansöka om jämkning, fick positivt besked, att jag kommer att få ut ca 8000 kr extra varje månad året ut. Jag trodde jämkningen gällde ett helt år, men så är det alltså inte, utan den gäller bara 2013 ut. Dessa extra pengar kommer att göra att allt ordnar sig för min del!

Så du kommer få hela året på 3 månader??

Ja, på fyra månader, så sa Skatteverket när jag var där idag. Det skulle gå snabbt, så de räknade med att det börjar på septemberlönen. Hade ingen aning om det här, trodde det var fördelat på ett helt år...men de hjälpte mig att ansöka så jag ej får kvarskatt pga skattejämkningen. Låter helt fantastiskt att få så mycket extra året ut, det räddar min situation helt och hållet nu!

Det stämmer inte att du får ut hela årets skattejämkning på de månader som återstår av 2013, du får ut det du betalar för mycket för september till december alltså för fyra månader. För januari-augusti får du ut nästa år som skatteåterbäring. Detta bör du undersöka för det kan ju inte vara så att du betalar 8000 för mycket i skatt per månad det skulle ju innebära en skatteåterbäring på 96000/år och det får du väl inte?

En handläggare på Skatteverket hade alla mina inkomst och låneuppgifter, jag fick tillbaka 33 000 kr på skatten sist, och hon räknade den summan på årets fyra månader som är kvar, hon sa själv att det blir runt 8000 kr i månaden, då jämkningen bara gäller 2013 ut. Jag ställde mycket frågor, för jag trodde att jämkningen gällde från ansökning och ett år framåt, men inte enligt henne på Skatteverket, då jämkar man bara för just det här året.

Men du får aldrig för 12 månader om du inte ansöker i januari du får för de månader som återstår. Jag fick tillbaka 40.000 vilket ger mig en jämkning på 3400 per månad då jag inte tog upp alla ränteutgifter för att få ut lite i juni nästa år. Hur mycket hade du i ränteutgifter förra året och hur mycket har du i år

Ränteutgifter på 120 000 kr, hon på Skatteverket sa själv att eftersom jag fick tillbaks 33 000 kr på skatten sist, så delas det beloppet på fyra för resten av året, hon sa att det blir 8000 kr. Man tycker ju att hon borde komma med korrekta uppgifter?

De menar väl att du får ut sammanlagt 8000 för 4 månader alltså 2000/månad. Kan aldrig tro att du kommer att få 8000/månad

Sluta gissa om ni inte vet. Om man söker en jämkning för HELA inkomståret så kommer storleken på denna anpassas till tidpunkten man söker. Dvs om man söker i September så slår man ut jämkningen på de månader som kvarstår. I teorin kan man således "slippa" skatt. Sedan är det ju så att om jämkningen av inkomst är tillräckligt stor så slipper man statlig skatt detta gör ju då reduceringsbeloppet ännu större.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp