Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skattejämkning, hur mycket extra pengar?

Ränteutgifter på 120 000 kr, hon på Skatteverket sa själv att eftersom jag fick tillbaks 33 000 kr på skatten sist, så delas det beloppet på fyra för resten av året, hon sa att det blir 8000 kr. Man tycker ju att hon borde komma med korrekta uppgifter?

Helt korrekt.

Det stämmer inte att du får ut hela årets skattejämkning på de månader som återstår av 2013, du får ut det du betalar för mycket för september till december alltså för fyra månader. För januari-augusti får du ut nästa år som skatteåterbäring. Detta bör du undersöka för det kan ju inte vara så att du betalar 8000 för mycket i skatt per månad det skulle ju innebära en skatteåterbäring på 96000/år och det får du väl inte?

Fel. Om man söker en jämkning för ett helt inkomstår så får man tillbaka det under de månader som kvarstår av året. Så i detta fallet får TS 33/4 dvs 8000 i reducering för att balansera skatteuttaget.

Tack hjultomten, jag litar på vad skatteverket säger, hon sa klart och tydligt att de delar det jag fick tillbaks på skatten delat på fyra månader som är kvar av det här året, alltså jag fick tillbaks 33 000 kr delat på 4 = 8000 extra i månaden. Detta är underbart för mig, då det löser mina lån! Hon såg även till att inte jämka för mycket, så jag inte åker på kvarskatt. Tycker det är bättre att få hjälp direkt av dem på skatteverket, så man vet att alla siffror blir rätt!

De 33000 du fick var ju för 12 månader inte för 4 månader.

Men snälla du. TS beräknas inkomst året 2013 betala skatt i förhållande till verklig inkomst vilket resulterar i ett överskott på 33 000. För att i deklarationen 2014 nå balans reduceras således skatteuttaget med 33000 för årets kvarvarande 4 månader.

om man fick tillbaka 24000kr
och jag ansöker om jämkning hut mycket blir det per månad

Om jag fattat rätt så kan man alltså få ut hela årets skatteåterbäring i förskott på detta sätt

Jag fick tillbaka 41000 och får 3400 i skattejämkning per månad för augusti-december varför får jag inte ut hela årets skatteåterbäring delat på dessa 5 månader som TS får?

TS här. Jag vet inte varför du inte får samma som jag, men jag skriver bara vad Skatteverket sa till mig, och är det några som vet hur det bör ligga till så är det dom. Hon sa klart och tydligt att det blir mycket extra pengar resten av året, ca 8000 kr i månaden, och det stämmer med att de delar det jag fick tillbaks på skatten ggr fyra månader. Jag mailade till och med Skatteverket idag en extra gång för att verkligen kolla att det är som de sagt till mig, får se vad de svarar, men jag litar på dem iaf.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp