• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skattekontot va inbetald skatt vs utmätning

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 685
Mottagna reaktioner
1 708
Poäng
1 177
Aha så inte ens om jag tar ut bara 20000kr av 200000 låter det rimligt att komma med en felräkning ? Näe om du tror att även 1 kr kommer stjälpa mig i framtida fråga om skuldsanering är det väl bäst att.jag avstår . Men klart det är frestande !
Släpp taget och ändra tänket. Du kommer få löneutmätning, det kommer bli påfrestande men du har vänt skutan på rätt håll. Acceptera situationen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Aha så inte ens om jag tar ut bara 20000kr av 200000 låter det rimligt att komma med en felräkning ? Näe om du tror att även 1 kr kommer stjälpa mig i framtida fråga om skuldsanering är det väl bäst att.jag avstår . Men klart det är frestande !
Bara? Du gör ju ett aktivt val efter du redan deklarerat och kan väl se där vad du ska betala.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Bara? Du gör ju ett aktivt val efter du redan deklarerat och kan väl se där vad du ska betala.
Men för att svara på frågan om jag kan se vad jag ska betala så nej . När jag ringde Skatteverket sa jag det står att jag får tillbaks 36000 kan jag ta ut det då nej sa de ta ut 17000kr men övriga är redan avdraget för Rut arbete men det stns inte än . Det var därför jag menade att det hade varit lätt att säga till K sen att jag inte visste om att det bara. Se hälften av de 36000 jag kunde ta ut pga Rut andraget . Det visste jag ju faktiskt inte heller förrns jag ringde igår .
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Men för att svara på frågan om jag kan se vad jag ska betala så nej . När jag ringde Skatteverket sa jag det står att jag får tillbaks 36000 kan jag ta ut det då nej sa de ta ut 17000kr men övriga är redan avdraget för Rut arbete men det stns inte än . Det var därför jag menade att det hade varit lätt att säga till K sen att jag inte visste om att det bara. Se hälften av de 36000 jag kunde ta ut pga Rut andraget . Det visste jag ju faktiskt inte heller förrns jag ringde igår .
Ta ut pengar du, du verkar inte kunna hålla dig så kör.
 

Anonymje

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
18 Oktober 2022
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Plockar du ut pengar nu för att 'passa på' innan löneutmätningen börjar, Så är det svårt att förklara för dem på skuldsaneringen varför de pengarna inte gått till att betala på dina skulder.
En skuldsanering kontrollerar allt bla. Vad du gjort för att betala på sina skulder. Har du då plockat ut pengar utan att betala dem på dina skulder så är det en bra anledning till ett avslag.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Plockar du ut pengar nu för att 'passa på' innan löneutmätningen börjar, Så är det svårt att förklara för dem på skuldsaneringen varför de pengarna inte gått till att betala på dina skulder.
En skuldsanering kontrollerar allt bla. Vad du gjort för att betala på sina skulder. Har du då plockat ut pengar utan att betala dem på dina skulder så är det en bra anledning till ett avslag.
Ja jag vet men å svara dida. Sålde jag min bostadsrätt förra sommaren o betalade bort 700000 kr i skulder som syns på transaktionerna så det om nåt är väl att ” göra allt ” för och lösa sin sits . Eller ? Tycker de inte det är det nåt fel . Sålde min bostad liksom .
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Å andra sidan skulle det stå
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp