Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatten, En räddning?

Samma här, Kan dock korta ner min utmätningstid avsevärt om det nu är en bra summa jag får tillbaka..

Ja önskar ja kunde säga desamma, men för mig lär det bara bli likt en ”piss i Mississippi” :(

Din skuldsanering blir din räddning är jag säker på, Sinnesfrid kommer du att få.
Håll ut en liten bit till.:)

Tackar ödmjukt för Dina fina ord. ❤️ Vi får se hur det går, men ja e en kämpe & på ingalunda villkor ger jag upp oavsett resultat ... :) Jag älskar livet fööör mycket för att ”lägga mig platt”. :)

Jag lär få betala tillbaka, mitt extrajobb lär väl ha slukat de futtiga procenten av räntan som man får göra avdrag med i deklarationen 😱

Jag har inte heller fått min. Även testat logga in på SKV o se om något finns där men näee

Jag har inte heller fått min, väntar med spänning. Hoppas på en ordentlig slant även om inte jag heller får behålla min men bra att det går till fogden så skuldberget förhoppningsvis kan röra på sig lite. Drömmer mig bort till den dagen då det står 0kr på skuldsaldot, vilken lycka. :D

Jag har inte hunnit att gå igenom det ännu. Tur att jag har sparat en massa dokumentation, bl a begärde jag ut alla skulder och ränta i % från KFM förra hösten. Bl a kan jag se med blotta ögat att Axactors räntebesked inte kan stämma för BN-lånet, får gå igenom alla avräkningar jag fick när jag betalde allt i november. Sedan är det så att alla inte skickat in, det står helt klart i varje fall genom att bara räkna antalet som skickat in. Skatteverket hade för övrigt strul i tisdags, de var tvungna att under dagtid tar ner ett antal tjänster, bl a att lämna skattedeklaration på individnivå för arbetsgivare. De brukar normalt göra detta under nätterna.

Är det bara ni som har Kivra eller digimail som har fått ännu? Sitter som på nålar och börjar ångra att jag förra året ändrade om till minmyndighetspost :D

Är det bara ni som har Kivra eller digimail som har fått ännu? Sitter som på nålar och börjar ångra att jag förra året ändrade om till minmyndighetspost :D
Jag har bara Kivra och min kom igår kl 15.13

Fick tillbaka runt 14 000 förra året. Under förra året toppade jag (förhoppningsvis) min skuldbörda, så bör ha betalat minst lika mycket i ränta. Jag har lärt mig att aldrig räkna med att få tillbaka på skatten, men jag måste erkänna att jag skulle bli besviken om jag inte får tillbaka i alla fall 10 000. Runt 15 eller mer skulle nog räcka till att lösa credway (25 000) och det vore väldigt välkommet.

Hmm, När ni pratar om deklarationen så verkar det så invecklat.
Mina skulder har uppstått på grund av konsumtion, Är det något jag bör hålla ögonen öppna för?
Hade 2k i underskott förra deklarationen, Ingen aning om vart det kom ifrån eller betyder?

Hmm, När ni pratar om deklarationen så verkar det så invecklat.
Mina skulder har uppstått på grund av konsumtion, Är det något jag bör hålla ögonen öppna för?
Hade 2k i underskott förra deklarationen, Ingen aning om vart det kom ifrån eller betyder?
Jag har knappt koll heller jag hade underskott av kapital 2017 på 11k, betalade in ca 100k kanske något mindre till kfm via utmätning det året, ingen aning om mina siffror stämmer.

Jag har knappt koll heller jag hade underskott av kapital 2017 på 11k, betalade in ca 100k kanske något mindre till kfm via utmätning det året, ingen aning om mina siffror stämmer.
Får invänta nån förklaring från någon här, Kan va att vi blir helt blåsta av fogden haha

Får invänta nån förklaring från någon här, Kan va att vi blir helt blåsta av fogden haha
Har du mycket kvar där?, Jag blev klar med mitt hösten - 2018. hade 150k ca i skuld inga jättesummor men det tog ca 18 månader.

Fan och fan igen,har inte fått besked om skatten än.Såg att jag fick besked förra året den 8 mars , så det blir säkert så igen i år .Tänkte att jag får det idag eftersom dom började skicka ut det en dag tidigare än förra året.Min jävla vanliga tur.Nåja imorgon så vet jag i alla fall en jäkla dag till......:(:(:(:(.

Fan och fan igen,har inte fått besked om skatten än.Såg att jag fick besked förra året den 8 mars , så det blir säkert så igen i år .Tänkte att jag får det idag eftersom dom började skicka ut det en dag tidigare än förra året.Min jävla vanliga tur.Nåja imorgon så vet jag i alla fall en jäkla dag till......:(:(:(:(.

...men denna dagen är ju inte över ännu? Dom pytsar ut deklarationerna i omgånger mest hela dagen...

Ah du skojar?! :( Bara 12 av 23 !!?? Stämmer det efter en mer noggrann koll, så är ju detta fullständigt absurt !!!
Är det ”bara” oseriösa aktörer som har lyckats etablera sig i detta ”fucked-up” land?!?! :mad::(:mad:
Fick min deklaration idag
Endast 7 av 17 har skickat in räntor !!
Alltså orka kolla igen
Samma sak varje år..

Alltså orka kolla igen
Samma sak varje år..

WHAT ????? BARA 7 av 17 ???? Detta är ju ta mig fasiken helt bedrövligt !!!! Jag är fullständigt på det klara med att långivarna INTE är skyldiga enligt lag att rapportera in räntorna, men OM IGEN, det hör till GOD SED att dom gör detta... :mad::mad::mad:
Vi är inte tvingade enligt lag att skicka ut hyresavier till våra hyresgäster, men lik förbaskat gör vi det varenda kvartal och jag vet inget fastighetsbolag som inte gör det...

WHAT ????? BARA 7 av 17 ???? Detta är ju ta mig fasiken helt bedrövligt !!!! Jag är fullständigt på det klara med att långivarna INTE är skyldiga enligt lag att rapportera in räntorna, men OM IGEN, det hör till GOD SED att dom gör detta... :mad::mad::mad:
Vi är inte tvingade enligt lag att skicka ut hyresavier till våra hyresgäster, men lik förbaskat gör vi det varenda kvartal och jag vet inget fastighetsbolag som inte gör det...
Ja det är faan inte klokt
Har lust att bara för Ars Enterprise skriva att jag betalt 50 000kr i ränta för att se om skatteverket ringer ** Och om han svarar den ynkryggen!!

Alltså orka kolla igen
Samma sak varje år..
Det jag har fattat är att kreditgivare måste redovisa in räntan man har betalat,men att inkassobolagen har inte samma skyldighet.Men som sagt man måste kolla varenda lån och inkassoskuld som man har för att vara säker
...men denna dagen är ju inte över ännu? Dom pytsar ut deklarationerna i omgånger mest hela dagen...
Kära du,hade så rätt fick nyss besked.

Alltså orka kolla igen
Samma sak varje år..
Inte här i alla fall allt inrapporterat!
Har ett underskott på 200000kr vilket innebär räntekostnader på ca 17000kr varje månad! Utan nån amortering herregud inte konstigt ekonomin inte går ihop!!

Kollat mina deklarationer 3 år tillbaks
Ars Enterprise som tar mest pengar i lönutmätning har inte redovisat någon ränta under dessa år!!
Alltså jag blir tokig varflr har jag inte kollat detta!

Inte här i alla fall allt inrapporterat!
Har ett underskott på 200000kr vilket innebär räntekostnader på ca 17000kr varje månad! Utan nån amortering herregud inte konstigt ekonomin inte går ihop!!

Hur mycket får du tillbaka på skatten då?

Fortfarande ingenting....

Inget ännu här hos mig med usch blir alltid sist känns det som

Fick mitt nu. 30.000kr tillbaka.
Dom som inte rapporterat in är:
Divide AB (fast jag fått mejl att dom gjort)
Minifinans
Mobillån, S&A Sverige

-Viaconto har rapporterat in fel belopp. Rapporterat in att jag betalat 2200 ränta när jag betalat in minst 10.000kr ränta.
-Brixo likaså.

Tänk om julen kunde var den 23:e och midsommar redan i april. Pengarna kommer inte senare för man får beskedet ngn dag senare. Chilla

Fick mitt nu. 30.000kr tillbaka.
Dom som inte rapporterat in är:
Divide AB (fast jag fått mejl att dom gjort)
Minifinans
Mobillån, S&A Sverige

-Viaconto har rapporterat in fel belopp. Rapporterat in att jag betalat 2200 ränta när jag betalat in minst 10.000kr ränta.
-Brixo likaså.

fick du det nu på minuten eller typ tidigare idag?

:( jobbigt att spamlogga in varje rast på jobbet och inte fått besked.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp