Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatten, En räddning?

Jag fick för ca 1 timme sedan.
2.000kr tillbaka.
Underskott på ca 5.000kr.

Fick mitt nu. 30.000kr tillbaka.
Dom som inte rapporterat in är:
Divide AB (fast jag fått mejl att dom gjort)
Minifinans
Mobillån, S&A Sverige
-Viaconto har rapporterat in fel belopp. Rapporterat in att jag betalat 2200 ränta när jag betalat in minst 10.000kr ränta.
-Brixo likaså.

Fan vad less jag blir , Mobillån, S&A Sverige som är så jävla dyra och man har betalat in så mkt ränta till har inte rapporterat nåt. Skickade nyss ett argt mail till dom.

Finns det ngn anledning för ett företag att rapportera mindre ränta än vad som egentligen är inbetalt? Everyday+ har rapporterat in hälften av vad jag betalt. 7500 i stället för ca 15 000. Om man väl rapporterar in tycker man att det borde stämma om de inte rapporterar och summerar kundernas räntor manuellt.

Vad gör man om dom rapporterat in fel el inget alls? Vad händer om jag godkänner deklarationen ändå?

Får tillbaka 5700kr vilket förvånar mig då jag har skuldsanering sen slutet av 2017. Inte så att jag gråter :D, men trodde att jag skulle få noll typ. Nästan 19000:- i räntor som 7 st rapporterat in. Omöjligt för mig att veta om det borde ha varit flera inrapporteringar då jag inte vet hur mina skuldsaneringspengar fördelas, och hur mkt som går till räntor vs lånebeloppet. Så jag nöjer mig med det:). Kommer sen smacka på resor till o från jobb så totalen bör bli runt 15000kr. Ett bra tillskott till mitt lilla sparande till en häst som är mitt mål att köpa när skuldsaneringen är över:)

Får tillbaka 5700kr vilket förvånar mig då jag har skuldsanering sen slutet av 2017. Inte så att jag gråter :D, men trodde att jag skulle få noll typ. Nästan 19000:- i räntor som 7 st rapporterat in. Omöjligt för mig att veta om det borde ha varit flera inrapporteringar då jag inte vet hur mina skuldsaneringspengar fördelas. Så jag nöjer mig med det:). Kommer sen smacka på resor till o från jobb så totalen bör bli runt 15000kr. Ett bra tillskott för mitt sparand till en häst som är mitt mål att köpa när skuldsaneringen är över:)
Underbart trevlig helg

Får tillbaka 5700kr vilket förvånar mig då jag har skuldsanering sen slutet av 2017. Inte så att jag gråter :D, men trodde att jag skulle få noll typ. Nästan 19000:- i räntor som 7 st rapporterat in. Omöjligt för mig att veta om det borde ha varit flera inrapporteringar då jag inte vet hur mina skuldsaneringspengar fördelas. Så jag nöjer mig med det:). Kommer sen smacka på resor till o från jobb så totalen bör bli runt 15000kr. Ett bra tillskott för mitt sparand till en häst som är mitt mål att köpa när skuldsaneringen är över:)

En perfekt present till Dig själv - en häst !!! Rider Du nu oxå?
Jag har förmånen att få hjälpa andra ryttare med tillridning av deras hästar. Som mumma för både kropp & själ... ❤️

En perfekt present till Dig själv - en häst !!! Rider Du nu oxå?
Jag har förmånen att få hjälpa andra ryttare med tillridning av deras hästar. Som mumma för både kropp & själ... ❤️
Japp, det blir en present till mig själv, och ett mål som gör att det är lättare att peppa mig till att leva på existensminimum några år till Ja, jag rider ca 4 ggr/vecka nu här hemmavid (bor på landet med stallar inpå knuten). Dels som medryttare men hjälper även till med utbildning av en väldigt trevlig och vacker 4-åring. Helt fantastisk men växer fortfarande så det knakar, och han har VÄLDIGT mkt barnasinne kvar (ska han ju ha iofs, är ju fortfarande en ”bebis”,), så vi tar det ganska lugnt.Men han älskar att lära, han blir så stolt och glad över nya saker så han är så rolig att jobba med❤️ Och han har humor vilket jag älskar! Florestanblod i honom. Är väl kankse tänkt... att han ska bli min såsmåningom då❤️❤️ Hänger med honom nästan varje dag numera, även om jag inte rider varje dag. Helt fantastiskt ❤️Jag har hittills lyckats spara ihop 3000kr:D men det kommer lösa sig bra sen när jag får behålla hela min lön, och försöker redan nu spara det lilla jag kan.
Glad jag är för din skull att du också får det andrum och glädje som man får med dessa underbara djur ❤️

Japp, det blir en present till mig själv, och ett mål som gör att det är lättare att peppa mig till att leva på existensminimum några år till Ja, jag rider ca 4 ggr/vecka nu här hemmavid (bor på landet med stallar inpå knuten). Dels som medryttare men hjälper även till med utbildning av en väldigt trevlig och vacker 4-åring. Helt fantastisk men växer fortfarande så det knakar, och han har VÄLDIGT mkt barnasinne kvar (ska han ju ha iofs, är ju fortfarande en ”bebis”,), så vi tar det ganska lugnt.Men han älskar att lära, han blir så stolt och glad över nya saker så han är så rolig att jobba med❤️ Och han har humor vilket jag älskar! Florestanblod i honom. Är väl kankse tänkt... att han ska bli min såsmåningom då❤️❤️ Hänger med honom nästan varje dag numera, även om jag inte rider varje dag. Helt fantastiskt ❤️Jag har hittills lyckats spara ihop 3000kr:D men det kommer lösa sig bra sen när jag får behålla hela min lön, och försöker redan nu spara det lilla jag kan.
Glad jag är för din skull att du också får det andrum och glädje som man får med dessa underbara djur ❤️

Vet Du vad Loppan? Inga pengar i världen kan ersätta vad hästar & stallet gör för min själ... Vi är ”blessed” med BRA och HÄRLIGA fritidsintressen !! Det betyder mycket... ❤️

Vet Du vad Loppan? Inga pengar i världen kan ersätta vad hästar & stallet gör för min själ... Vi är ”blessed” med BRA och HÄRLIGA fritidsintressen !! Det betyder mycket... ❤️
Jag håller helt med, finns inget bättte ❤️Vi ska vara tacksamma som funnit det som verkligen betyder nåt, älskade djur:) Är det några som hjälper en att andas, och skingra oro, så är det just dom!

Nu har min man som har betalat mycket mindre ränta än mig under 2018 fått besked om 12300 kr tillbaka så jag hoppas på minst det. Han får ca 9000 i milersättning med att lägga till.
Om jag skulle få 15k tillbaka får vi in cirka 80 000 på en månad och det hjälper enormt.
Har kvar saker att sälja för ca 100 000 med. Skuldfri here I come förhoppningsvis.

Trodde man inte fick så sent på kvällen. Spännande med andra ord...

Jag med :D bidragit till att folk på dessa härliga bolag har jobb och gjort bra vinster. Alltid något, haha.

Haha eller hur ...utan oss hade dem varit arbetslösa.
Fruktansvärt att se hur mycket som bara går åt till ränta... mitt skuldberg har ju bara Skjutit i höjden det senaste året ... och det man får tillbaks och läggs på skulden är som kimsan sa, ”en piss i Mississippi” :D

Haha eller hur ...utan oss hade dem varit arbetslösa.
Fruktansvärt att se hur mycket som bara går åt till ränta... mitt skuldberg har ju bara Skjutit i höjden det senaste året ... och det man får tillbaks och läggs på skulden är som kimsan sa, ”en piss i Mississippi” :D

Samma här :D varvar skratt med gråt. Life is like a rollercoaster. Min rollercoaster skulle nog ingen våga åka. Bara massa dalar :D eller mer ett stup rakt ner i nomansland.

Samma här :D varvar skratt med gråt. Life is like a rollercoaster. Min rollercoaster skulle nog ingen våga åka. Bara massa dalar :D eller mer ett stup rakt ner i nomansland.

Har läst att du har det extremt tufft just nu ❤️
Även om allt känns hopplöst så kan det inte vara så här för evigt...allting är föränderligt. Vi ger inte upp, vi blir utmattade, trötta, slitna, arga och ledsna men vi ger inte upp!
Jag hoppas du snart mår bättre och att du får energi, kraft och glädje igen ❤️

Har läst att du har det extremt tufft just nu ❤️
Även om allt känns hopplöst så kan det inte vara så här för evigt...allting är föränderligt. Vi ger inte upp, vi blir utmattade, trötta, slitna, arga och ledsna men vi ger inte upp!
Jag hoppas du snart mår bättre och att du får energi, kraft och glädje igen ❤️

Fina ord ❤️

Ni som får "mycket" tillbaka på skatten, har ni inte funderat på att jämka så ni får en jämnare ekonomi? Ni betalar ju för mycket i skatt och får vänta till kommande år på att få tillbaka era pengar.

En undran i all välmening.

Ni som får "mycket" tillbaka på skatten, har ni inte funderat på att jämka så ni får en jämnare ekonomi? Ni betalar ju för mycket i skatt och får vänta till kommande år på att få tillbaka era pengar.

Jag jämkade tidigare och brukade då få tillbaka ca 5000 :- varje år efter avdrag för resor. Sen tog jag bort jämkning så i år blir det ca 40000:- med reseavdrag. Jag räknar med att ta ett samlingslån i maj då hoppas jag på lägre ränteutgifter.. Då är det möjligt att jämkar igen.

Nej, snarare skulle jag vilja skatta ännu mer än nödvändigt. Varför?

Jo även om jag ytterst YTTERST motvilligt lånar ut pengar utan ränta till den här staten och dess nuvarande regering så hade den tusenlappen eller två i månaden inneburit för mig att jag tar en taxiresa extra, äter ett par middagar mer på restauranger och liknande.

Jag är usel på att spara - Men när jag nu "får" 40-50.000 på ett bräde + en lön på 50.000 då kan jag helt plötsligt avbetala 2-3 SMS-Lån, avslutat en kredit, betalat ränta, kommit ifatt med Klarna med mera. Så resonerar jag.

Fick höra att skv skickar ut skattebeskedet efter slutsiffran i personnummret. Min är en 7:a, så jag får snällt vänta. Vilken slutsiffra har ni som fått erat besked?

Fick höra att skv skickar ut skattebeskedet efter slutsiffran i personnummret. Min är en 7:a, så jag får snällt vänta. Vilken slutsiffra har ni som fått erat besked?

Aha, så kan de ju kanske vara... ja har en 8:a i slutsiffra & dottern har en 7:a. Ingen av oss har fått deklarationerna ännu. Vi fick våra sent förra året oxå...

Min är också 7 och har inte fått

Jag har 2, inte heller fått 😕

Ok... då verkar inte resonemanget om utskick efter sista siffra i personnumret riktigt hålla med tanke på Din slutsiffra...
Enligt Skatteverket, så skickas deklarationerna ut ”slumpmässigt”, så då är det väll en ren tillfällighet att ja ALLTID får min väldigt sent... suck :(

Ok... då verkar inte resonemanget om utskick efter sista siffra i personnumret riktigt hålla med tanke på Din slutsiffra...
Enligt Skatteverket, så skickas deklarationerna ut ”slumpmässigt”, så då är det väll en ren tillfällighet att ja ALLTID får min väldigt sent... suck :(
Ja låter mer rimligt med slumpmässigt :) Är också så nyfiken och vill veta! Nästan så man blir lite sur när telefonen plingar till och det inte är Kivra

Tror mer kanske beroende på vart i landet man bor?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp