• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skicka in sin deklaration utan att ändra, få återbäring sen göra ändring?

haillle

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
2 September 2018
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Undrar om någon vet om man kan skicka in sin deklaration och inte ändra något och på så sätt få tillbaka återbäringen i april, men sen göra en ändring i ränteutgifterna? Jag vill minska mitt underskott men behöver få återbäringen i april. (Jag förstår om man nu kan ändra så får man såklart sätta tillbaka pengar på skattekontot)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
354
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Undrar om någon vet om man kan skicka in sin deklaration och inte ändra något och på så sätt få tillbaka återbäringen i april, men sen göra en ändring i ränteutgifterna? Jag vill minska mitt underskott men behöver få återbäringen i april. (Jag förstår om man nu kan ändra så får man såklart sätta tillbaka pengar på skattekontot)
Ja, så har jag gjort förra året och tänker göra så i år också.
 

haillle

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
2 September 2018
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ja, så har jag gjort förra året och tänker göra så i år också.
Hur går man tillväga då? Kan Skatteverket neka att man vill ta bort sitt underskott på en redan inskickad deklaration med utbetald skatteåterbäring?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 870
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Hur går man tillväga då? Kan Skatteverket neka att man vill ta bort sitt underskott på en redan inskickad deklaration med utbetald skatteåterbäring?

Kan kan dom säkert men varför kan jag inte förstå.

Du vill alltså ha ut skattepengarna, ändra för att frisera uc, fixa med något lån, sedan ändra tillbaka?
 

haillle

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
2 September 2018
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Kan kan dom säkert men varför kan jag inte förstå.

Du vill alltså ha ut skattepengarna, ändra för att frisera uc, fixa med något lån, sedan ändra tillbaka?

nej jag vill ha ut skatteåterbäringen, sedan sänka underskottet genom att göra en ändring i deklarationen (och alltså betala tillbaka stor del av återbäringen) Jag avstår alltså återbäringen för att få en bättre Uc men behöver verkligen skattepengarna i april, det är problemet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp