Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skickar Klarna vanlig post ibland?

Hej. Undrar om Klarna brukar kommunicera med vanlig post om man t.ex köper nåt på avbetalning, eller om all kommunikation sker via e-post/MinaSidor. Är 22 år o bor fortfarande hemma och orkar inte att mina nyfikna föräldrar lägger sig i min ekonomi o kollar post.

Jag har handlat via dom i mängder av år, och enda gången jag fått brev hemskickat är när jag missade en betalning, det var på på den tiden inan alla meddelanden kom via app, mejl och sms och allt vad det är.
Men för övrigt inte ett enda brev från dom under alla år.

Vad skickas då på vanlig post, kontoutdrag eller? Trodde dom kommunicerade enbart elektroniskt istället för att skicka papperspost.
Jag fick brev förra veckan från klarna med köp som var gjorda osv ,,,,vet ej om detta är praxis men jag har fått hem 2 ggr på ett år nu !
Annars ska ju allt va digitalt I appen osv

Jag får också brev hem av Klarna.

Jag har aldrig fått brev från klarna förutom när jag beställt deras kort.

Jag har heller aldrig fått brev från Klarna förutom när det kom hem ett kort. Har använt Klarna länge, typ tio år eller nåt. Har köpt hundratals saker den vägen.

Föräldrarna får ju inte öppna din post förresten. Det är olagligt, och det spelar ingen roll om du är 12 år eller 22 år. Det är upp till två års fängelse i straffskalan.

Å andra sidan så kanske mamma och pappa tycker att om du är 22 år och har råd att handla en massa saker så kanske du även har råd att flytta hemifrån?

Det verkar vara lite blandat. Varit kund hos dem till och från i 2-3 år och trots att jag skött betalningar kan det ändå komma hem post och har säkerligen sagt till om det 15-20 gånger minst och varje gång lovar dom att ta tag i problemet och skyller på systemfel, buggar med mera. Det fungerade bättre sista 5-6 månaderna jag hade klarna. Aldrig varit med om ett företag som lyssnar på sina kunder så dåligt som de. Hade tydligt och väl sagt till flera gånger att jag ville ha allting på e-post.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp