• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skillnad på UC förfrågningar

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Tack för snabbt svar. Seqr är ingen form av kredit? Funderar på att ansöka om ett easyliving kreditkort. Dom ser alltså inte antalet förfrågningar och lån på UC13? Plus att förfrågan inte syns av någon annan. Då har man ju inget att förlora på en ansökan hos dom.
Ville bara tala om att när jag ansökte om Easyliving så bytte jag från ett Easycard så det kan vara därför de inte tog en full UC ,men Collectors kreditkort brukar vara ganska lätta att få om du ska ansöka.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Tack för snabbt svar. Seqr är ingen form av kredit? Funderar på att ansöka om ett easyliving kreditkort. Dom ser alltså inte antalet förfrågningar och lån på UC13? Plus att förfrågan inte syns av någon annan. Då har man ju inget att förlora på en ansökan hos dom.
Det står också om Easyliving i denna tråd https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/kreditkort-utan-full-uc.7038/page-2 där någon skriver att de tar full UC och någon skriver att de inte tar full UC.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Försöker läsa på lite om Seqr. Får man en kredit där eller vad använder du det till?
Ja man får en kredit på max 20.000 och den kan du handla för i anslutna butiker jag kan använda den på Coop, Willys och Hemköp du kan också skicka pengar till andra max 2000 i månaden
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ja man får en kredit på max 20.000 och den kan du handla för i anslutna butiker jag kan använda den på Coop, Willys och Hemköp du kan också skicka pengar till andra max 2000 i månaden
Du kan också betala parkering och förlänga din parkeringstid med Seqr. När femton minuter återstår av parkeringstiden får du en sms-påminelse och kan förlänga tiden vartifrån du än befinner dig
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737

Men exempelvis Collector Betalkoll tar ju en upplysning som inte stämmer överens med Mikro ovan, där kreditförfrågningar men inte krediter syns. Den upplysningen ska ju inte heller synas. Så det med
Finns tre olika UC på den sidan som exempel.
Collector banks betallkoll tog den mittersta för mig (utan listade krediter och lån, men med score)
Exempel på personupplysning
Exempel på personupplysning med score utan kreditengagemang
Exempel på personupplysning med score och kreditengagemang

Precis och det verkar vara nytt jämfört med U3 och U13 konceptet. Är denna personupplysning med score utan kreditengagemang nytt, jag har inte stött på det tidigare? Frågan är om den med score (även FF syns väl) men utan kreditengagemang registreras som en FR.

Om det nu när så att en sådan Personupplysning inte syns, då borde det också finnas fler som enbart tar en sådan Personupplysning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp