• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skrivit över min bostad på min bror, kan dem göra en utmätning i alla fall?

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 422
Mottagna reaktioner
997
Poäng
817
Hmm, du bör nog prata med din jurist angående det där gåvobrevet. Hon kan väl ändå inte rekommenderat det.

Det är de som gjort bedrägeriet som du anmäler och inte bankerna väl?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Hmm, du bör nog prata med din jurist angående det där gåvobrevet. Hon kan väl ändå inte rekommenderat det.

Det är de som gjort bedrägeriet som du anmäler och inte bankerna väl?
Jag skulle inte bli jätteförvånad faktiskt, jurister har mycket konstigt för sig.

Jag hade en utmätning för några år sedan av en egendom där det överklagades via en jurist eller om det till och med var en som fick titulera sig advokat. Domstolen vi får beslut från är oftast ganska kortfattade, den här gången skrev dom rakt ut att man genom argumentationen i överklagandet hade advokaten snarare slagit fast att utmätningen var väldigt korrekt än tvärtom.:rolleyes:
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Du jag vet inte vart du fick luft ifrån men har inte begått brott.
Så vet du inte vad som har hänt så knip igen Oki du har säkert dina problem ta hand om dina och kommentera inget du inte vet ngt om
Moment 1
Varför bli aggressiv när man ställer en fråga och får svar ?
Jag förstår att svaren inte är det man vill höra men det är erfarenheter och kunskap i detta ämnet.
Att du gav din bror lägenheten är brottsligt i en situation där man är på väg till Kfm. Att du gjort det i okunskap eller med avsikt spelar ingen roll.
 

Fcnest

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Juni 2020
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Tycker jag inte för betalade fortfarande det jag kunde på alla lånen min bror fick den i gåva för över ett år sedan mer än ett år sen så hur brottsligt är det.
Och det du kallar för bedragarna Börsmäklare från Sverigeja de ringde mig jag blev intresserad och vet inte varför jag investera 500 000 men i min egen bank
Sen när jag ville ha tillbaks min avkastning då började hoten och utpressningarna hoppas det klarnar
 

Fcnest

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Juni 2020
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Ja det är sjukt det ska inte vara så hela rättsystemet är ju fel...
 

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Ja det är sjukt det ska inte vara så hela rättsystemet är ju fel...
Jag är beredd att hålla med dig om att rättssystemet är galet här i Sverige.
Finns personer som blir dömda på 2-3 år för dråp, räkna där av 1/3 om man sköter sig.
Helt galet.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 422
Mottagna reaktioner
997
Poäng
817
Tycker jag inte för betalade fortfarande det jag kunde på alla lånen min bror fick den i gåva för över ett år sedan mer än ett år sen så hur brottsligt är det.
Och det du kallar för bedragarna Börsmäklare från Sverigeja de ringde mig jag blev intresserad och vet inte varför jag investera 500 000 men i min egen bank
Sen när jag ville ha tillbaks min avkastning då började hoten och utpressningarna hoppas det klarnar

okej? Fick du några aktier för pengarna eller tog dom bara pengarna??
 

Maipenrai

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 Oktober 2016
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Antingen sa hon inget eller så var hon inte då bra.
Brottet du verkar gjort är oredlighet mot borgenär och det är inte så ovanligt med fängelse då.
Det är inte tillåtet att ge bort egendom när man är eller riskerar komma på obestånd. Det är väl det du gjort?

Ponera att jag skulle föra över pengar till ett konto i Thailand (inte mitt) och sen hamna i obestånd. Skulle ni komma åt dom?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp