- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Och bo i tält då menar du eller för hur ska jag ha en lägenhet med anmärkningar det har jag väl kanske inte än men om jag inte vinner i Tr så
Jag vet inte om du läst mitt svar om att gåvan kan upphävas, i så fall blir det försäljning ändå.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Max 6 månader får det bli för fotboja, finns lite andra formkrav som måste vara uppfyllt, typ att man har en sysselsättning.
Ja och inget missbruk.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Och bo i tält då menar du eller för hur ska jag ha en lägenhet med anmärkningar det har jag väl kanske inte än men om jag inte vinner i Tr så
Kan du inte sälja din lägenhet och använda dom 800.000 som den är mer värd till att betala av skulder/lån/krediter?
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Max 6 månader får det bli för fotboja, finns lite andra formkrav som måste vara uppfyllt, typ att man har en sysselsättning.
Ja, och så får man väl inte vistas där man har begått brottet, så hen kan med andra ord inte bo kvar i nuvarande bostaden ändå. Moment 22.
- Meddelanden
- 24
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 6
Du jag vet inte vart du fick luft ifrån men har inte begått brott.
Så vet du inte vad som har hänt så knip igen Oki du har säkert dina problem ta hand om dina och kommentera inget du inte vet ngt om
Moment 1
Så vet du inte vad som har hänt så knip igen Oki du har säkert dina problem ta hand om dina och kommentera inget du inte vet ngt om
Moment 1
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Har skulder på 1,3 vissa banker har ju backat sin indrivning mot mig eftersom dem har sett polisanmälan men jag kämpar vidare jag tror att det blir ngt bra utav detta för mår inget vidare alls.
Kan du inte sälja lägenheten och ta vinsten till att betala av dom skulderna? Blir ju inte mycket kvar.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Du jag vet inte vart du fick luft ifrån men har inte begått brott.
Moment 1
Jo oredlighet mot borgenär.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Jag skulle inte bli jätteförvånad faktiskt, jurister har mycket konstigt för sig.Hmm, du bör nog prata med din jurist angående det där gåvobrevet. Hon kan väl ändå inte rekommenderat det.
Det är de som gjort bedrägeriet som du anmäler och inte bankerna väl?
Jag hade en utmätning för några år sedan av en egendom där det överklagades via en jurist eller om det till och med var en som fick titulera sig advokat. Domstolen vi får beslut från är oftast ganska kortfattade, den här gången skrev dom rakt ut att man genom argumentationen i överklagandet hade advokaten snarare slagit fast att utmätningen var väldigt korrekt än tvärtom.🙄
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Varför bli aggressiv när man ställer en fråga och får svar ?Du jag vet inte vart du fick luft ifrån men har inte begått brott.
Moment 1
Jag förstår att svaren inte är det man vill höra men det är erfarenheter och kunskap i detta ämnet.
Att du gav din bror lägenheten är brottsligt i en situation där man är på väg till Kfm. Att du gjort det i okunskap eller med avsikt spelar ingen roll.
- Meddelanden
- 24
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 6
Tycker jag inte för betalade fortfarande det jag kunde på alla lånen min bror fick den i gåva för över ett år sedan mer än ett år sen så hur brottsligt är det.
Och det du kallar för bedragarna Börsmäklare från Sverigeja de ringde mig jag blev intresserad och vet inte varför jag investera 500 000 men i min egen bank
Sen när jag ville ha tillbaks min avkastning då började hoten och utpressningarna hoppas det klarnar
Och det du kallar för bedragarna Börsmäklare från Sverigeja de ringde mig jag blev intresserad och vet inte varför jag investera 500 000 men i min egen bank
Sen när jag ville ha tillbaks min avkastning då började hoten och utpressningarna hoppas det klarnar
Jag är beredd att hålla med dig om att rättssystemet är galet här i Sverige.Ja det är sjukt det ska inte vara så hela rättsystemet är ju fel...
Finns personer som blir dömda på 2-3 år för dråp, räkna där av 1/3 om man sköter sig.
Helt galet.
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 130
- Poäng
- 927
Tycker jag inte för betalade fortfarande det jag kunde på alla lånen min bror fick den i gåva för över ett år sedan mer än ett år sen så hur brottsligt är det.
okej? Fick du några aktier för pengarna eller tog dom bara pengarna??
- Meddelanden
- 362
- Mottagna reaktioner
- 151
- Poäng
- 347
Antingen sa hon inget eller så var hon inte då bra.
Brottet du verkar gjort är oredlighet mot borgenär och det är inte så ovanligt med fängelse då.
Det är inte tillåtet att ge bort egendom när man är eller riskerar komma på obestånd. Det är väl det du gjort?
Ponera att jag skulle föra över pengar till ett konto i Thailand (inte mitt) och sen hamna i obestånd. Skulle ni komma åt dom?
- Meddelanden
- 277
- Mottagna reaktioner
- 101
- Poäng
- 307
Så rent utsagt så kan man begå ett brott om man säljer nånting man har av värde bara för man har skulder?
Säg att man har en släpvagn, säljer den och någon månad senare är man på KF, då har man begått ett brott för man "gör av" med tillgångar? Eller gäller det endast om man ger bort saker som "gåvor"?
Säg att man har en släpvagn, säljer den och någon månad senare är man på KF, då har man begått ett brott för man "gör av" med tillgångar? Eller gäller det endast om man ger bort saker som "gåvor"?
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 130
- Poäng
- 927
Så rent utsagt så kan man begå ett brott om man säljer nånting man har av värde bara för man har skulder?
Nej, lånet i detta fall hade varit ett blanco lån. Dvs det hade inte varit knutet till släpvagnen.
Han skulle kunna ge bort bostadsrätten men då måste banken även godkänna att lånet skrivs om som blancolån och det blir ett nytt lån för det beloppet, räntan skulle såklart bli högre då även eftersom ingen säkerhet på lånet finns längre.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Det finns många fula fiskar där ute som vill sko sig på andra igenom bedrägerier och sånt. Flera pensionärer som blivit lurade på stora belopp just igenom samtal om investeringar. Stod i tidningen om bolaget i Ukraina, Kiev, som sysslar med sådana bedrägerier.
Hur som helst önskar jag dig den bästa tänkbara lösningen för din situation. Kämpa!
Hur som helst önskar jag dig den bästa tänkbara lösningen för din situation. Kämpa!
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Ponera att jag skulle föra över pengar till ett konto i Thailand (inte mitt) och sen hamna i obestånd. Skulle ni komma åt dom?
Inte utomlands nej
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Om du säljer till sånt pris att det liknar en gåva ja.
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Om det är en skuld till staten så kan KFM be det andra landet om hjälp att ta pengarna. Sen är det nog lättare inom EU än i länder som Thailand.
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Det finns många fula fiskar där ute som vill sko sig på andra igenom bedrägerier och sånt. Flera pensionärer som blivit lurade på stora belopp just igenom samtal om investeringar. Stod i tidningen om bolaget i Ukraina, Kiev, som sysslar med sådana bedrägerier.
Haft flera gäldenärer som gått på nigeriabrevscam..
- Meddelanden
- 277
- Mottagna reaktioner
- 101
- Poäng
- 307
Tack för förklaringen, då tror jag ja är med i svängen.Nej, lånet i detta fall hade varit ett blanco lån. Dvs det hade inte varit knutet till släpvagnen.
Han skulle kunna ge bort bostadsrätten men då måste banken även godkänna att lånet skrivs om som blancolån och det blir ett nytt lån för det beloppet, räntan skulle såklart bli högre då även eftersom ingen säkerhet på lånet finns längre.
Tex
En bil med bil lån skrivs på en annan utan att lösa lånet är ett brott.
En bil köpt med blancolån skrivs på en annan är inte.
Är det korrekt?
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Usch ja, bedrövligtHaft flera gäldenärer som gått på nigeriabrevscam..
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Tack för förklaringen, då tror jag ja är med i svängen.
Tex
En bil med bil lån skrivs på en annan utan att lösa lånet är ett brott.
En bil köpt med blancolån skrivs på en annan är inte.
Är det korrekt?
Om det finns kreditköpsnoternig vet jag inte ens om ägarbytesanmälan går igenom hos transportstyrelsen.
Om du ger bort egendom med värde när du är eller riskerar hamna på obestånd kan vara brottsligt.
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Om det finns kreditköpsnoternig vet jag inte ens om ägarbytesanmälan går igenom hos transportstyrelsen.
Precis. Den blir belagd med kreditspärr, och så länge man inte häver den genom att reglera skulden så går inte ägarbytet igenom, och långivaren behåller sin rätt att ta tillbaka bilen.
Förr gick ju folk till banken och gjorde upp när bilar med lån skulle säljas privat. Jag vet inte hur de gör i dagens moderna samhälle.
- Meddelanden
- 362
- Mottagna reaktioner
- 151
- Poäng
- 347
Om det är en skuld till staten så kan KFM be det andra landet om hjälp att ta pengarna. Sen är det nog lättare inom EU än i länder som Thailand.
Ok så lån kanske blir än svårare att reglera isf?
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Om dwt är brottsligt beror på om du var eller riskerade hamna på obestånd då.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.