Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

skrivit på delgivning, bestrida?

hur bestrider man? jag har mailat kronofogden och sagt att jag bestrider mina ärenden. får väl ingen anmärkning ännu va? vill köpa tid för att fixa pengar.

Jag brukar skicka med en lapp i delgivningskuvertet
Se bara till att de bekräftar att du bestrider om du gör det på internet
Men har läst här på forumet att fler gör som du så det är säkert ok

Jag brukar skicka med en lapp i delgivningskuvertet
Se bara till att de bekräftar att du bestrider om du gör det på internet
Men har läst här på forumet att fler gör som du så det är säkert ok
Jag skriver bestrider ärendet direkt på delgivningskvittot plus mejlar ock bestrider också. Och som gran säger, viktigt att få bekräftan från krf att de mottagit bestridan. Hellre bestrid flera gånger än en gång för lite. Allt för att undvika anmärkning

Bestrida

Jag skriver på mailen så här: Målnummer.. ..Jag bestrider hela kravet fullständigt + personr, namn.
Det har fungerat bra för mej. Se alltid till att få svar på mailen tillbaka ifrån kronis med ärendenummer så du har bevis.

En fråga, nån som vet nåt om detta? Jag fick brev ifrån krono att målet avskrivs & sökande återkallat, kan de då kräva mej igen hos krono eller post igen senare fast än målet avskrivits? Undrar därför att jag inte betalat allt på skulden, den var liten 1000kr + räntor, men ändå eller är den borta i & med beslutet? Tacksam för svar :)

Förmodligen har dom återkallat men ni måste göra upp om avbetalning i ärendet
Förmodligen får du en faktura på hela beloppet
Du kan ju göra som du vill om du vill betala hela eller ta kontakt med sökanden i ärendet och få dela upp skulden om du inte kan betala hela

Ja dom kan skicka till kronofogden igen om du inte betalar eller ber om ett alternativt förslag som de ska gå med på
Nästa gång lär dom inte återkalla utan kör det till tingsrätten om du bestrider
Men det var ju inte så stor summa så du kanske klarar av att betala hela eller på två ggr?.

Tack för svar Gran, önskar att jag hade bara detta lån :) men jag har många fler som jag kämpar på med bestrider vinner tid mm (pust..)som ligger där & hos inkasso. Jag vart bra förvånad att de dragit tillbaka när jag bestred de var nog snälla eftersom jag ej betalat allt. :)

finns tyvärr inga bolag som e snälla.det kostar pengar driva ärendet.
så de kommer driva in ärendet igen.hör om avbplan nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp