Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

skrivit på föreläggande !

Har du 700 kr i månaden i hushållsel? Eller värme du upp något också? uppvärmningsdelen får man ta med i förbehållsbeloppet, men 700 kronor i hushållsel lät väldigt mycket

Det har jag också haft när jag bodde större! Nu bor jag lite mindre och har runt 500:-/mån.

Festis69. Jag känner med dig, är i samma sits. Jag trodde inte jag skulle hamna hos KF men nu ville ödet annorlunda och jag har min första utmätning på sep. lönen. Ja, man mår illa av all post som kommer, allt man ska skriva på och skicka in :-/. Man tror aldrig det tar slut. I mitt fall börjar det dock att minska.
Att bolla 40 lån är ingen enkel match. Jag har gjort det. Men lyckats betala av massor av sms lån förra året. Så jag släpper "bara" ca 17 lån då omständigheter gjorde att jag inte kunde sköta alla avbetalningsplaner längre. Stuper man en månad så rasar allt. Jag var ganska nära mål att åtminstone kunna leva, om än snålt, utan KF

Men Jag gav upp. Och vet du. Det känns skönt. Skönt att bara betala det viktiga, skönt att slippa ha ångest varje dag för hur allt ska gå ihop.
Jag kommer att ha skuldsaldo på ca 230.000:-. Hade det inte varit för alla skyhöga räntor hade jag varit klar på mindre än 2 år. Men det blir lite längre än så eftersom flera räntor ligger runt 25-30%.
Det stinker. Men jag har accepterat läget, OCH jag ser det nu som om jag har bakat ihop alla mina skitlån och krediter, och har en avbetalningsplan på 12300:-/månad, det är ungefär vad de kommer att ta av min lön.. Det går lättare att tänka så. Jag ser framåt, och om 4-5 år har jag ett normalt ekonomiskt livigen, och kommer att ha massa pengar, som förr :)
Du gör helt rätt. Försök tänka framåt! Vet att skammen över alla anmärkningar finns där, men dom försvinner. Åren går fort. Sen är du skuldfri. Försök att se det som en ihopslagen avbetalningsplan, då går det lite lättare tycker jag. Se målet :). Vad som helst är bättre än ångesten över alla lån, hurman ska bolla, betala, låna igen osv. Man har inget liv tillslut då all energi går åt till att trixa med räkningar mm. Ångesten nattetid, man gråter, sover inte...
Jag hejjar på dig, kom igen du fixar detta!:). Vill du prata så finns jag här. Är också ny i detta och vi kan stötta varandra.

Kramar

500 -700 i hushållsel ! Får nog kolla upp mitt avtal.. tycker oxå det är mycket !

Känner igen mig i det precis som du skriver loppan !.. fast jag har typ 600 000 i skulder :( :(..kommer aldrig bli skuldfri känns det som :(.... låter mycket att dom drar 12.300 från din lön till utmätning !.. men man får väl alltid 4600 att leva på när hyran är betald ??..tack för att ja får stod o råd här ! Men mår sköt just nu :( kram

Det är viktigt att lära sig av historien. Låt lidandet inte ha varit förgäves. Det kommer bättre dagar, dagar man inte behöver oroa sig för posten...

Jag tjänar ganska bra, men har ganska hög hyra. Får behåll dryga 15000:-/ mån då jag dessutom är beroende av bil. 4675:- tror jag dom räknar med att man ska leva på. Jag har samma skuld totalt som dig ungefär, har ett stort blanco lån också, men som jag räknar med ska kunna klara utan att släppa till KF. Har ett extra jobb, som inte syns sas, och dom pengarna bör räcka till att betala det lånet. Hoppas det håller i sig men där ska jag kämpa!
Ja, det är otroligt skönt att ha detta forum, då ingen i ens närhet vet sanningen. .. :-/

Det har jag också haft när jag bodde större! Nu bor jag lite mindre och har runt 500:-/mån.

Nu bor jag förvisso inte så jättestort, men har diskmaskin och tvättmaskin som går för jämnan, och når ungefär 400 kr i månaden då..
Ni som sitter i den här knipan har ju inte direkt pengar till övers, in på compricer eller elskling.se eller nåt och jämför elabbonemang och byt till något billigare.. 700 kr med de låga elpriser som är nu är kopiöst mycket om man inte har typ tvättmaskin och tumlare som går 3 gånger per dag.

Vi verkar bara ha en som kan leverera, har försökt att byta men verkar omöjligt då de ej hittar mitt boende. Alla här har samma. Kanske är så på landet jag vet inte ..Har inga dyra maskiner som går i tid o otid. Får snåla med maten och sånt istället, men det är jag ju van vid så ;-)

Vi verkar bara ha en som kan leverera, har försökt att byta men verkar omöjligt då de ej hittar mitt boende. Alla här har samma. Kanske är så på landet jag vet inte ..Har inga dyra maskiner som går i tid o otid. Får snåla med maten och sånt istället, men det är jag ju van vid så ;-)

Har du på nåt vis så du betalar elen direkt till din hyresvärd? Annars står det ju något på din elräkning, nåt anläggningsid som man ska använda sig av..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp