Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld till Försäkringskassan/Kronofogden – kan jag få ny avbetalningsplan?

Hej,

jag har lyckats dra på mig en skuld till försäkringskassan då jag fått för mkt i föräldrapenning då min arbetsgivare inte registrerat vabb etc etc.
Jag är nu återbetalningsskyldig 75.000 till fk

jag fick en avbetalningsplan på 6000 kr i månaden som jag inte haft råd att betala nu då de kom massa annat så skulden på 75.000 har gått till KFM med förfallodatum 26 augusti.
Finns de nån chans att man kan återkalla eller återuppta avbetalningen eller göra en betalplan till KFM?
Jag vill inte ha utmätning igen har haft de förut och de blir inte bra nu när jag har nytt jobb etc.
Hur kan jag gå till väga enklast för att sedan kunna betala ca 6.000 mån i 1 år ?

Hej,

jag har lyckats dra på mig en skuld till försäkringskassan då jag fått för mkt i föräldrapenning då min arbetsgivare inte registrerat vabb etc etc.
Jag är nu återbetalningsskyldig 75.000 till fk

jag fick en avbetalningsplan på 6000 kr i månaden som jag inte haft råd att betala nu då de kom massa annat så skulden på 75.000 har gått till KFM med förfallodatum 26 augusti.
Finns de nån chans att man kan återkalla eller återuppta avbetalningen eller göra en betalplan till KFM?
Jag vill inte ha utmätning igen har haft de förut och de blir inte bra nu när jag har nytt jobb etc.
Hur kan jag gå till väga enklast för att sedan kunna betala ca 6.000 mån i 1 år ?
Dåligt av jobbet men du har ju så klart märkt att du fått lön du inte skulle ha så borde ju tagit tag i det.

Du får kontakta Försäkringskassan om dem kan dra tillbaka det för med kronofogden kan du inte göra någon betalplan det blir då utmätning.

Vet inte hur hårda dem är men inkasso bolag kräver ofta att ett belopp betalas in innan dem drar tillbaka det och skulle jag gissa är det nog samma med försäkringskassan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp