Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuld till flertal personer

Är i skuld till fler tal privat personer, Vissa av dessa kan ej vänta längre och hotar osv om att jag ej betalar tillbaka allt. Vad jag undrar är finns det någonstans man kan få hjälp med att kanske få flytt och hemliga uppgifter? Då jag är rädd för min egen säkerhet

EDIT:
Vill bara klargöra att jag tänker betala tillbaka vartenda privat person, utan att jag kan inte göra det så snabbt som de vill.

Senast ändrad:
Svårt läge. Är det tungt kriminella så är det tufft läge. Annars så skriv eller berätta att du ska betala så snart du kan (egentligen bara det dom vill höra istället för att gömma sig......

Hot är olagligt sen får du avgöra om det är rätt eller fel läge.

Svårt läge. Är det tungt kriminella så är det tufft läge. Annars så skriv eller berätta att du ska betala så snart du kan (egentligen bara det dom vill höra istället för att gömma sig......

Hot är olagligt sen får du avgöra om det är rätt eller fel läge.
Det förstår jag, men jag tänkte ifall det finns hjälp som kan hjälpa till med o få kanske privata uppgifter o få hjälp med flytt. Då jag vet att spelberoende inte är kvalificerat så länge som "sjukdom" som t.ex. beroende till narkotika så vet jag inte riktigt vilken hjälp man kan söka. Därför ja ställde frågan.

Polisen är dom som kan ordna med personskydd, skatteverket beslutar om skyddade personuppgifter

Det förstår jag, men jag tänkte ifall det finns hjälp som kan hjälpa till med o få kanske privata uppgifter o få hjälp med flytt. Då jag vet att spelberoende inte är kvalificerat så länge som "sjukdom" som t.ex. beroende till narkotika så vet jag inte riktigt vilken hjälp man kan söka. Därför ja ställde frågan.

Vadå så länge? Man kan söka vård för spelberoende också. Det är ett beroende som alla andra.

Detta är en speciell situation. Jag har erfarenheter utav den, åtminstone liknande.

Två frågor. Vilket belopp är du skyldig till dessa personer? Hur mycket talar vi om?

Fråga nummer två - bor du i en liten eller stor stad?

Sverige är ett ganska begränsat land. Du kan inte gömma dig överallt finns det någon som känner någon som kanske känner någon av dina långivare. Polisens resurser är dessutom minst sagt begränsade och för att du ska placeras i vittnesskydd/personskydd är små. Dessutom suger det livet.

Det du borde göra istället - Flytta till Norge eller Danmark. Jobba 12 timmar om dygnet på exemplevis en båt i Norge eller oljerigg. Tjänar groteska pengar. Gör inget annat än att jobba, du är i säkerhet samtidigt som du på ett par år kan ge dom deras pengar.

Detta är en speciell situation. Jag har erfarenheter utav den, åtminstone liknande.

Två frågor. Vilket belopp är du skyldig till dessa personer? Hur mycket talar vi om?

Sverige är ett ganska begränsat land. Du kan inte gömma dig överallt finns det någon som känner någon som kanske känner någon av dina långivare. Polisens resurser är dessutom minst sagt begränsade och för att du ska placeras i vittnesskydd/personskydd är små. Dessutom suger det livet.

Det du borde göra istället - Flytta till Norge eller Danmark. Jobba 12 timmar om dygnet på exemplevis en båt i Norge eller oljerigg. Tjänar groteska pengar. Gör inget annat än att jobba, du är i säkerhet samtidigt som du på ett par år kan ge dom deras pengar.
Tänkte på dig Terry direkt när jag läste detta. När jag lärde ”känna dig” här var du mitt uppe i detta.
Vill bara höra nu, är du fri från dina vidriga demoner som jagade dig?

Har tänkt på att flytta utomlands generellt för o betala av då det är som sagt lugn och ro.
Har du kanske någon länk om oljerigg och färjor som man kan jobba hos i Norge? För när jag själv googlade så kom jag inte så långt. Tack för hjälpen!

@henro vad är det för lån vi pratar om är det lån på svarta marknaden , bekanta ?? Har du lånat pengar av folk som du inte känner på ränta eller folk som varit snälla och ställt upp och litat på dig ? Vilka summor pratar vi om ??

Spelberoende är visst klassat som en sjukdom, precis som alkohol och drogmissbruk. Så du kan få samma hjälp. Eftersom detta är ett lånforum så måste jag ställa frågan: Vad har du för förutsättningar? Inkomst? Anmärkningar? Tidigare lån? Kan du inte söka ett lån för att betala tillbaka till dessa personer? Via UC eller Bisnode/Creditsafe.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp