• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skulder på över miljonen

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Precis så! Rädslan för att hamna hos kf gjorde att jag betalade, lånade, betalade, lånade ännu mer och lånade för att betala lån till sämre och sämre villkor innan jag tillsist blev besegrad och gav upp. Hade jag givit upp mycket tidigare så hade situationen gått att rädda mycket snabbare.
Precis så känner jag med , känner mig så dum att jag hållt på att jaga pengar varje månad för att täcka gamla lån ..skulle slutat jaga för flera år sen och släppt det som jag gjort nu ! Hållit på så här i 10 år !! Nu tar det 10 mån så är jag tillbaka igen !! Hur fan har mån tänkt !
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Nej usch det är jättejobbigt:(
Jag höll på så ett tag för jag var livrädd för att hamna hos KFM och få anmärkningar men det höll inte.
Orken tog slut.
Okej det är jobbigt att släppa skulder och hela högen med brev som trillar in.
Men jag såg ingen annan utväg.
Nu börjar breven minska då det mesta ligger hos KFM.
Sen så som @johanc84 skrev spelar ingen roll om du får en eller tio anmärkningar dom försvinner ju nån gång.
Och får man dom under samma år försvinner dom ju ungefär samtidigt och sen är man förhoppningsvis fri:)
ja, man är ju 32 bast så om man skulle släppa allt idag så borde man kunna bli skuldfri innan man ligger i graven iallafall :) inser att det går inte hålla på jaga lån på lån på lån hela tiden för att kunna betala andra lån eller spela upp allt.
 

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Funderar på om verkligen ytterligare ett samlingslån skulle hjälpa mig, har ju blanco på ca 900.000 och massa annat skit utanför uc.
Söka ett tillsammans med min fru, tror knappast man skulle få maxbelopp på 600.000 med så mkt blanco, dessutom har ju frun lån också på ca 400.000 men med bra villkor ..och ett lån på 250.000-350.000 skulle nog bara förvärra allt. Så att släppa allt kanske är den ända chansen att få ett drägligare liv i framtiden. Kanske göra som någon sa, fokusera på vissa lån och använda hela lönen till de, tills helvetet brakar loss .. Vilket skulle det vara, ferratum kanske? Eller det största lånet, remember? Eller dom minsta, tusenlappen,happycash osv ?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Funderar på om verkligen ytterligare ett samlingslån skulle hjälpa mig, har ju blanco på ca 900.000 och massa annat skit utanför uc.
Söka ett tillsammans med min fru, tror knappast man skulle få maxbelopp på 600.000 med så mkt blanco, dessutom har ju frun lån också på ca 400.000 men med bra villkor ..och ett lån på 250.000-350.000 skulle nog bara förvärra allt. Så att släppa allt kanske är den ända chansen att få ett drägligare liv i framtiden. Kanske göra som någon sa, fokusera på vissa lån och använda hela lönen till de, tills helvetet brakar loss .. Vilket skulle det vara, ferratum kanske? Eller det största lånet, remember? Eller dom minsta, tusenlappen,happycash osv ?
Ta bort ett lån i månaden eller betala mycket på 2 st som jag gör ! Är du inte inkasso ännu ens tar det lång tid innan utmätning startar ju ... bara kär nu den 25 nov så kommer du klara det
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Jag är hos KFM, hade jag haft möjlighet att undvika den situation jag är i så hade jag jobbat hårt för det.

Har du räknat vad som behövs för breakeven? Du går ju otroligt mycket back idag och rullar runt på grund av din sambo antar jag.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Jag tror mycket är avgörande Hur mycket du tjänar varje månad , bor man själv? Eller sambo och har gemensam ekonomi och gemensamma skulder? Bor man själv så är det inte klart roligt att komma till kronofogden och får utmätning för då har man bara en inkomst att räkna in . Men har man 2 löner som vi är det en jäkla skillnad. Jag vet 2 Pers på jobbet faktiskt som precis blivit av med sina skulder genom utmätning och det tog 2 år för den ena och 1,5 år för den andra ...båda sambo ! Tror dom drog runt 20k för båda två och har man då sambo och gemensam ekonomi så minskar skulderna snabbt ! Är man dock själv så är det riktigt jobbigt kan jag tänka mig! Som min utmätning som börjar i vår kommer dom dra runt 15-25k beroende på maxbeslut eller ej ! Sen har vi ändå sambons lön på 14 000 kr kvar !
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Jag tror mycket är avgörande Hur mycket du tjänar varje månad , bor man själv? Eller sambo och har gemensam ekonomi och gemensamma skulder? Bor man själv så är det inte klart roligt att komma till kronofogden och får utmätning för då har man bara en inkomst att räkna in . Men har man 2 löner som vi är det en jäkla skillnad. Jag vet 2 Pers på jobbet faktiskt som precis blivit av med sina skulder genom utmätning och det tog 2 år för den ena och 1,5 år för den andra ...båda sambo ! Tror dom drog runt 20k för båda två och har man då sambo och gemensam ekonomi så minskar skulderna snabbt ! Är man dock själv så är det riktigt jobbigt kan jag tänka mig! Som min utmätning som börjar i vår kommer dom dra runt 15-25k beroende på maxbeslut eller ej ! Sen har vi ändå sambons lön på 14 000 kr kvar !


Sambo gör skillnad. Generellt spelar inte inkomst någon roll, skuldkvoten detsamma.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Sambo gör skillnad. Generellt spelar inte inkomst någon roll, skuldkvoten detsamma.
Jo klart inkomst spelar roll :) ju högre lön du har desto mer kan du betala av skulderna snabbare ju :) och skönt se skulden minska ju
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
För har man tex 16 k eller 30k efter skatt gör det ju stor skillnad :)

Nä, inte vid bedömningen av skuldsanering. Tjänar du väldigt mycket så kan man till och med anse att du har råd att betala skulderna på egen hand. Det som tas hänsyn till är omständigheterna kring skulderna, sen räcker det med att man har en fast inkomst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp