Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
4.
Kredio
- Lån utan UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Brixo Kontokredit
- Swish-utbetalning & Ingen UC
8.
Tomly
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Klaralån
- Lån utan UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Skulder på 300–400 000 kr – hur tar jag mig ur min svåra situation?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bollo" data-source="post: 489685" data-attributes="member: 14417"><p>Jobbig situation. Har varit där själv till alldeles nyligen. Men jag hade uppdelat på betydligt fler långivare och det var ett heltidsjobb att hålla reda på alla betalningar, sortera ut de viktigaste mm mm. Blev en mästare på det och såg faktiskt en lösning att kunna fixa alla inkassoskukder själv på sikt, inom två år. Men tillslut föll det ändå när mina två privatlån gick till inkasso. Fick släppa på min stolthet och berättade om min situation för min mamma, som gav mig 400 000 för att lösa allt. Jag hade fått pengarna av henne, men det kändes fel och jag kommer att betala 2200/månad till henne. För mig känns det bra, och är smågrus i jämförelse med ca 20 000/månad.</p><p></p><p>Såklart ser det olika ut för alla, vi har alla olika förutsättningar. Men våga fråga om hjälp! Nya dåliga lån för att täcka upp förvärrar bara i slutändan. Se över om du kan lösa det själv på något vis. Ta kontakt med inkassobolagen, var jobbig! Dom flesta är helt ok att ha och göra med, faktiskt. Jag valde tillslut självmant att släppa alla mina krediter till inkasso för att få tydligare överblick och mer struktur på betalningarna. Och känslan när en skuld var slutbetald, och därmed helt borta, var så skön.</p><p></p><p>Hur som helst var det inte din fråga. Skulle säga att alla inkassobolag jobbar olika, du kan även få olika svar via telefon och chatt på samma inkasso (egen erfarenhet). Lika olika är det hur snabbt något släpps till kfm, även inom samma inkasso. Men så himla fort går det inte till inkasso, ibland kan det ta månader efter första påminnelse. Från inkasso till kfm lgår det dock snabbare, ibland blixtsnabbt. Men sen har du 10 dagar på dig att bekräfta ärendet hos kfm, och efter det datumet 10 dagar till innan de påbörjar sin utredning. Som vad jag förstått kan ta ett tag (har aldrig kommit så långt). Så det är inget som händer över en natt.</p><p></p><p>Vet stressen och pressen och hur dåligt man kan må. Det är hemskt. Men jag tror på att det finns en lösning för alla. Lycka till ❤️</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bollo, post: 489685, member: 14417"] Jobbig situation. Har varit där själv till alldeles nyligen. Men jag hade uppdelat på betydligt fler långivare och det var ett heltidsjobb att hålla reda på alla betalningar, sortera ut de viktigaste mm mm. Blev en mästare på det och såg faktiskt en lösning att kunna fixa alla inkassoskukder själv på sikt, inom två år. Men tillslut föll det ändå när mina två privatlån gick till inkasso. Fick släppa på min stolthet och berättade om min situation för min mamma, som gav mig 400 000 för att lösa allt. Jag hade fått pengarna av henne, men det kändes fel och jag kommer att betala 2200/månad till henne. För mig känns det bra, och är smågrus i jämförelse med ca 20 000/månad. Såklart ser det olika ut för alla, vi har alla olika förutsättningar. Men våga fråga om hjälp! Nya dåliga lån för att täcka upp förvärrar bara i slutändan. Se över om du kan lösa det själv på något vis. Ta kontakt med inkassobolagen, var jobbig! Dom flesta är helt ok att ha och göra med, faktiskt. Jag valde tillslut självmant att släppa alla mina krediter till inkasso för att få tydligare överblick och mer struktur på betalningarna. Och känslan när en skuld var slutbetald, och därmed helt borta, var så skön. Hur som helst var det inte din fråga. Skulle säga att alla inkassobolag jobbar olika, du kan även få olika svar via telefon och chatt på samma inkasso (egen erfarenhet). Lika olika är det hur snabbt något släpps till kfm, även inom samma inkasso. Men så himla fort går det inte till inkasso, ibland kan det ta månader efter första påminnelse. Från inkasso till kfm lgår det dock snabbare, ibland blixtsnabbt. Men sen har du 10 dagar på dig att bekräfta ärendet hos kfm, och efter det datumet 10 dagar till innan de påbörjar sin utredning. Som vad jag förstått kan ta ett tag (har aldrig kommit så långt). Så det är inget som händer över en natt. Vet stressen och pressen och hur dåligt man kan må. Det är hemskt. Men jag tror på att det finns en lösning för alla. Lycka till ❤️ [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Skulder på 300–400 000 kr – hur tar jag mig ur min svåra situation?
Topp