Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
4.
Kredio
- Lån utan UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Brixo Kontokredit
- Swish-utbetalning & Ingen UC
8.
Tomly
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Klaralån
- Lån utan UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Lån
Smslån
Skulder på 300–400 000 kr – hur tar jag mig ur min svåra situation?
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bollo" data-source="post: 489690" data-attributes="member: 14417"><p>Inget är nånsin helt kört, det blir kanske bara inte som man tänkt sig 😌</p><p>Tänker att du har inte så många långivare, om det var de du listade tidigare, och det blir enklare då. Vilka är fördelaktiga att behålla som de är och vilka kan vara bäst att släppa till inkasso? Mycket handlar om vilket inkasso det åker till. Vissa kan dela upp på ett par år (=låg månadskostnad) och vissa på bara 4-6 månader (=hög månadskostnad). Beroende på skuldsumma såklart. Endel räknar utifrån den summa du har över i månaden och vad du procentuellt kan betala i förhållande till dina totala skulder. Andra gör inte så. Men har inte varit med om ett enda inkasso hittills som inte haft möjlighet till en avbetalningsplan. Sen finns de som har interna inkasso, men det är ändå ett inkasso och de borde ha vissa möjligheter de med. Tror att allt går till något slags inkasso före kfm.</p><p></p><p>Om jag var dig skulle jag göra en tydlig plan. Vilka lån klarar du av som de är i dagsläget? Lånet din mamma står med på, är det ett privatlån? I så fall borde inte månadskostnaden vara skyhög. Spara de lån du klarar av. Du skrev att två skulle ha 13000/månad (vardera?!), vilket låter otroligt högt. Skulle nästan tro att du kan få bättre betalplan på ett inkasso. Börja med att prata med varje långivare och se vad de kan göra, fråga vilket inkasso de använder också och kolla upp dessa, så du vet hur de fungerar. Lista sen det som är viktigast och neråt. Om du hade Klarna, så är min erfarenhet att de är väldigt sega på att skicka vidare till inkasso, dom kan listas långt ner osv.</p><p></p><p>Så mitt välmenande råd är att skapa dig en tydlig bild av alla skulder och månadskostnader, och en plan på hur du bäst kan gå tillväga. Då är du iaf trygg med att du har kontroll över hur det ser ut. Fundera också på varför det blivit som det blivit från början. Och om du vågar, prata med dina föräldrar igen, var tokärlig med varenda krona (visa din plan), berätta hur du mår och att du verkligen vill lösa din situation för gott. Har dom inte möjlighet/vilja att låna dig pengar, kanske dom kan ställa upp en sista gång på ett samlingslån?</p><p></p><p>Det är tufft att be om hjälp, men tänk om det kan få dig ur din svåra sits och du kan börja må bättre? Det är värt det. Tänk på det iaf.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bollo, post: 489690, member: 14417"] Inget är nånsin helt kört, det blir kanske bara inte som man tänkt sig 😌 Tänker att du har inte så många långivare, om det var de du listade tidigare, och det blir enklare då. Vilka är fördelaktiga att behålla som de är och vilka kan vara bäst att släppa till inkasso? Mycket handlar om vilket inkasso det åker till. Vissa kan dela upp på ett par år (=låg månadskostnad) och vissa på bara 4-6 månader (=hög månadskostnad). Beroende på skuldsumma såklart. Endel räknar utifrån den summa du har över i månaden och vad du procentuellt kan betala i förhållande till dina totala skulder. Andra gör inte så. Men har inte varit med om ett enda inkasso hittills som inte haft möjlighet till en avbetalningsplan. Sen finns de som har interna inkasso, men det är ändå ett inkasso och de borde ha vissa möjligheter de med. Tror att allt går till något slags inkasso före kfm. Om jag var dig skulle jag göra en tydlig plan. Vilka lån klarar du av som de är i dagsläget? Lånet din mamma står med på, är det ett privatlån? I så fall borde inte månadskostnaden vara skyhög. Spara de lån du klarar av. Du skrev att två skulle ha 13000/månad (vardera?!), vilket låter otroligt högt. Skulle nästan tro att du kan få bättre betalplan på ett inkasso. Börja med att prata med varje långivare och se vad de kan göra, fråga vilket inkasso de använder också och kolla upp dessa, så du vet hur de fungerar. Lista sen det som är viktigast och neråt. Om du hade Klarna, så är min erfarenhet att de är väldigt sega på att skicka vidare till inkasso, dom kan listas långt ner osv. Så mitt välmenande råd är att skapa dig en tydlig bild av alla skulder och månadskostnader, och en plan på hur du bäst kan gå tillväga. Då är du iaf trygg med att du har kontroll över hur det ser ut. Fundera också på varför det blivit som det blivit från början. Och om du vågar, prata med dina föräldrar igen, var tokärlig med varenda krona (visa din plan), berätta hur du mår och att du verkligen vill lösa din situation för gott. Har dom inte möjlighet/vilja att låna dig pengar, kanske dom kan ställa upp en sista gång på ett samlingslån? Det är tufft att be om hjälp, men tänk om det kan få dig ur din svåra sits och du kan börja må bättre? Det är värt det. Tänk på det iaf. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Lån
Smslån
Skulder på 300–400 000 kr – hur tar jag mig ur min svåra situation?
Topp