Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skulder som inte syns hos UC

Nu har jag en konstig fråga... Om man ansöker om bolån måste man nämna skulder som inte syns hos UC? Någon som varit med om att någon bank tagit någon annan upplysning än UC eller på något sätt fått veta skulder som inte syns hos UC? Vi har fått chansen att ta över en villa mot att vi tar över lånen på drygt 400 000:-. Vi har lån som syns hos UC och de ska vi baka in i bolånet och huset kommer trots det bara vara belånat till ca 50%.
Detta gör att vi äntligen får ordning på vår ekonomi en gång för alla och vi kan snabbt slutbetala de avbetalningsplaner som vi har och som inte syns hos UC. Nämner vi dock de avbetalningsplanerna kommer vi säkert inte få något bolån.
Är det någon som vet om banken kan få reda på de lån man har men som inte syns hos UC?
Som sagt kanske konstig fråga men skulle verkligen behövs svar om någon vet!

Tack!

Beror väl kanske lite på vad det är för andra skulder. CSN syns ju inte, men den måste man redovisa. Har man köpt en säng på IKEA på avbetalning är det nog av mindre betydelse, men om man inte lämnar riktiga uppgifter om sin ekonomi har ju banken rätt att häva bolånet om de skulle få reda på det. När jag fick mitt bolån togs ingen annan upplysning än UC.

Nu har jag en konstig fråga... Om man ansöker om bolån måste man nämna skulder som inte syns hos UC? Någon som varit med om att någon bank tagit någon annan upplysning än UC eller på något sätt fått veta skulder som inte syns hos UC? Vi har fått chansen att ta över en villa mot att vi tar över lånen på drygt 400 000:-. Vi har lån som syns hos UC och de ska vi baka in i bolånet och huset kommer trots det bara vara belånat till ca 50%.
Detta gör att vi äntligen får ordning på vår ekonomi en gång för alla och vi kan snabbt slutbetala de avbetalningsplaner som vi har och som inte syns hos UC. Nämner vi dock de avbetalningsplanerna kommer vi säkert inte få något bolån.
Är det någon som vet om banken kan få reda på de lån man har men som inte syns hos UC?
Som sagt kanske konstig fråga men skulle verkligen behövs svar om någon vet!

Tack!
Det beror på hur stort underskott av kapital ni har, om det är orimligt stort i förhållande till de skulder ni har, så kommer banken att undra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp