Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skulder som snart når KFM + utmätning
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jockee" data-source="post: 487933" data-attributes="member: 13146"><p>Hej!</p><p>Jag är i behov av lite hjälp av någon som kanske är- eller har varit i en liknande situation.</p><p></p><p>Jag är 33 år har skulder på drygt 1.3mkr och min situation har blivit ohållbar.</p><p>Jag har haft samtal med kommunens skuldrådgivare och de har avrådit mig att fortsätta betala då jag förr eller senare kommer hamna hos KFM i vilket fall så jag har beslutat för att låta allt hamna där.</p><p></p><p>Jag får ut drygt 28800kr efter skatt och har fast kostnader på ca 15800kr som går till hyra, försäkringar, bensin till jobbet, mobil.</p><p></p><p>Jag har idag en bil som jag fått värderat till 165.000kr och kommer troligen sälja den inom kort för att köpa en bil runt 40.000kr.</p><p>Jag kommer ta av dessa pengar som blir över för att betala ca 20.000kr som jag har i skuld till privata personer.</p><p>Vad rekommenderar ni att jag gör med resten? Bör jag betala in de pengar som blir över till mina skulder eller lägga undan en buffert tills de nu kommer bli kämpigt?</p><p></p><p>Jag bor i en hyresrätt och äger inget annat märkvärdigt förutom bilen som kommer säljas inom kort för att köpa en billigare.</p><p>Ja, bil behövs till och från jobbet.</p><p></p><p>Löneutmätning är bara en tidsfråga och jag är så orolig över att berätta detta till min arbetsgivare. Men det måste göras innan de får veta det via KFM. Jag har ingen tjänst som kräver säkerhetsprövning men jag jobbar nära något som kan ha en del känslig information.</p><p></p><p>Det första lånet togs för drygt 4 år sedan, och därefter gick de ganska fort, sista lånet togs för 1 år sen och de togs i stort sett för att betala andra lån.</p><p>Jag har spelat litegrann, haft ett konsumtionsberoende men jag skulle säga att det är under kontroll. Jag är pausad hos spelpaus sedan 3 månader och köper inte längre något jag inte behöver.</p><p>Har inget sug för något utav det utan nu är det full fokus på att ta mig ur detta elände.</p><p></p><p>Min plan är att så småningom ansöka om skuldsanering. När i tiden (tycker ni som orkat läsa igenom allting) borde jag ansöka? Och vad säger ni om de förutsättningar jag har?</p><p></p><p>Tror ni jag har en chans att klara mig ur detta?</p><p></p><p>Vänligen</p><p>J</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jockee, post: 487933, member: 13146"] Hej! Jag är i behov av lite hjälp av någon som kanske är- eller har varit i en liknande situation. Jag är 33 år har skulder på drygt 1.3mkr och min situation har blivit ohållbar. Jag har haft samtal med kommunens skuldrådgivare och de har avrådit mig att fortsätta betala då jag förr eller senare kommer hamna hos KFM i vilket fall så jag har beslutat för att låta allt hamna där. Jag får ut drygt 28800kr efter skatt och har fast kostnader på ca 15800kr som går till hyra, försäkringar, bensin till jobbet, mobil. Jag har idag en bil som jag fått värderat till 165.000kr och kommer troligen sälja den inom kort för att köpa en bil runt 40.000kr. Jag kommer ta av dessa pengar som blir över för att betala ca 20.000kr som jag har i skuld till privata personer. Vad rekommenderar ni att jag gör med resten? Bör jag betala in de pengar som blir över till mina skulder eller lägga undan en buffert tills de nu kommer bli kämpigt? Jag bor i en hyresrätt och äger inget annat märkvärdigt förutom bilen som kommer säljas inom kort för att köpa en billigare. Ja, bil behövs till och från jobbet. Löneutmätning är bara en tidsfråga och jag är så orolig över att berätta detta till min arbetsgivare. Men det måste göras innan de får veta det via KFM. Jag har ingen tjänst som kräver säkerhetsprövning men jag jobbar nära något som kan ha en del känslig information. Det första lånet togs för drygt 4 år sedan, och därefter gick de ganska fort, sista lånet togs för 1 år sen och de togs i stort sett för att betala andra lån. Jag har spelat litegrann, haft ett konsumtionsberoende men jag skulle säga att det är under kontroll. Jag är pausad hos spelpaus sedan 3 månader och köper inte längre något jag inte behöver. Har inget sug för något utav det utan nu är det full fokus på att ta mig ur detta elände. Min plan är att så småningom ansöka om skuldsanering. När i tiden (tycker ni som orkat läsa igenom allting) borde jag ansöka? Och vad säger ni om de förutsättningar jag har? Tror ni jag har en chans att klara mig ur detta? Vänligen J [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skulder som snart når KFM + utmätning
Topp