Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skulder som snart når KFM + utmätning
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ANG" data-source="post: 487936" data-attributes="member: 5090"><p>Håller med ovan skrivare.</p><p></p><p>Bilen, bra beslut. Jag hade försökt sälja den snarast för att inte få den utmätt. Jag fick löneutmätning och i samma stund var dem intresserade av min bil. Så sälj den illa kvickt och köp en billigare.</p><p>För att ha en buffert behöver man stoppa pengarna i madrassen. Men att plocka ut typ 50’ cash kommer att väcka frågor. I så fall ta ut en mindre summa i veckan/månaden och spara.</p><p>Jag hade använt större delen av pengarna till att kanske köpa nya däck, betala för ett år på försäkringar/abbonemang/annat som annars dras månadsvis så blir det lite mindre att betala varje månad när löneutmätningen kickar igång. Och för all del, betala bort små krediter om du har sådana. </p><p>Läste i någon tråd där någon köpt presentkort på typ ICA för att ha som buffert, oetiskt eller ej. Upp till var och en. Köp presentkort på bio, eller någon annan butik/aktivitet för en liten slant så har du en liten guldkant att nyttja när det blir jävligt tufft framöver. Hade jag haft en möjlighet att skapa mig en liten liten liten buffert hade jag gjort det.</p><p></p><p>För att öka dina chanser till sanering tror jag på att betala bort krediter, visa att du gjort vad du kan, byt bil. Bor du för stort? Flytta innan du får anmärkningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ANG, post: 487936, member: 5090"] Håller med ovan skrivare. Bilen, bra beslut. Jag hade försökt sälja den snarast för att inte få den utmätt. Jag fick löneutmätning och i samma stund var dem intresserade av min bil. Så sälj den illa kvickt och köp en billigare. För att ha en buffert behöver man stoppa pengarna i madrassen. Men att plocka ut typ 50’ cash kommer att väcka frågor. I så fall ta ut en mindre summa i veckan/månaden och spara. Jag hade använt större delen av pengarna till att kanske köpa nya däck, betala för ett år på försäkringar/abbonemang/annat som annars dras månadsvis så blir det lite mindre att betala varje månad när löneutmätningen kickar igång. Och för all del, betala bort små krediter om du har sådana. Läste i någon tråd där någon köpt presentkort på typ ICA för att ha som buffert, oetiskt eller ej. Upp till var och en. Köp presentkort på bio, eller någon annan butik/aktivitet för en liten slant så har du en liten guldkant att nyttja när det blir jävligt tufft framöver. Hade jag haft en möjlighet att skapa mig en liten liten liten buffert hade jag gjort det. För att öka dina chanser till sanering tror jag på att betala bort krediter, visa att du gjort vad du kan, byt bil. Bor du för stort? Flytta innan du får anmärkningar. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skulder som snart når KFM + utmätning
Topp