Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skulder som snart når KFM + utmätning
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ANG" data-source="post: 487940" data-attributes="member: 5090"><p>Vad jag har läst så kan dem även se ”konstigt” på det om man betalar privata skulder innan med har jag ”hört”. Jag betalade dock av en privatskuld på 100’ </p><p>och än så länge har jag inte fått smäll på fingrarna. Även läst att uttag av kontanter kan ställa till det. </p><p></p><p>Om det ändå vore så väl, jag har fått inledande skuldsanering. Varit näst intill hysterisk i väntan på besked. Trodde jag skulle bli tokig 😅. Nu har jag lugnat mig och hoppas så på att få beviljad sanering.</p><p>Var övertygad om att jag skulle få avslag direkt så jag är nog fel person att fråga 😬.</p><p></p><p>MEN jag har läst hundratals trådar här inne… Det finns massor med kunniga medlemmar som säkert kommer ge dig en bättre prognos än jag!</p><p>Det jag vet med säkerhet är att man ska ha gjort allt man kunnat för att bli beviljad. Jag ”sålde” mitt hus 2024. 100’ betalade jag på en privat skuld och typ resten använde jag för att löpande kunna betal mina skulder som kostade mig 15-20 i månaden. Betalade inte av någon skuld eller någon klumpsumma. Det vet min handläggare om. Men jag försökte betala tills det inte gick längre.</p><p>Gällande bilen, min handläggare sa att ”ha en bil för 40’ är inga konstigheter”, men har hört att en bil för 30-35 är ok. Skit tråkigt att byta bil men se det som ett steg till att bli beviljad sanering och slippa pinsamheter om du blir stoppad.</p><p>Som sagt, istället för att plocka ut cash, en liten buffert kan ju gå, så hitta bättre lösningar för att få en drägligare tillvaro.</p><p></p><p>Det jag tyckt varit kämpigast med löneutmätning är att du inte får någon buffert eller betalningsfria månader. Det känns även som att ständigt ha ett hot hängande över sig att dem ska komma och plocka varenda pinal man äger. (Så kände i alla fall jag). Varit orolig för min bil.</p><p></p><p>Oavsett. Med handläggningstiderna som nu ligger på ca 13 månader hade jag ansökt om sanering direkt. Göra vad du kan under tiden. Min löneutmätning drog i gång ganska snabbt, aldrig varit ”patient” hos KFM innan. </p><p>Mina skulder uppkom inte av spel. Överkonsumtion, skilsmässa, dåliga beslut för att ta mig ur det jävla äktenskapet ledde till att jag stod ensam med skulder vi varit två om. Dubbla boende i ett år. Räntor som bryter ryggen av en. Jag var inte så kaxig när jag även berättade om skammen att dessutom vara utbildad ekonom… </p><p></p><p>Med det sagt. Det verkar hänga på situation, handläggare och vad man själv gjort på vägen. Men sök för 17. Jag ansökte på egenhand innan budget- och skuldrådgivare. Första ”försöket” och har åtminstone fått inledande.</p><p></p><p>Blir spännande att följa din resa!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ANG, post: 487940, member: 5090"] Vad jag har läst så kan dem även se ”konstigt” på det om man betalar privata skulder innan med har jag ”hört”. Jag betalade dock av en privatskuld på 100’ och än så länge har jag inte fått smäll på fingrarna. Även läst att uttag av kontanter kan ställa till det. Om det ändå vore så väl, jag har fått inledande skuldsanering. Varit näst intill hysterisk i väntan på besked. Trodde jag skulle bli tokig 😅. Nu har jag lugnat mig och hoppas så på att få beviljad sanering. Var övertygad om att jag skulle få avslag direkt så jag är nog fel person att fråga 😬. MEN jag har läst hundratals trådar här inne… Det finns massor med kunniga medlemmar som säkert kommer ge dig en bättre prognos än jag! Det jag vet med säkerhet är att man ska ha gjort allt man kunnat för att bli beviljad. Jag ”sålde” mitt hus 2024. 100’ betalade jag på en privat skuld och typ resten använde jag för att löpande kunna betal mina skulder som kostade mig 15-20 i månaden. Betalade inte av någon skuld eller någon klumpsumma. Det vet min handläggare om. Men jag försökte betala tills det inte gick längre. Gällande bilen, min handläggare sa att ”ha en bil för 40’ är inga konstigheter”, men har hört att en bil för 30-35 är ok. Skit tråkigt att byta bil men se det som ett steg till att bli beviljad sanering och slippa pinsamheter om du blir stoppad. Som sagt, istället för att plocka ut cash, en liten buffert kan ju gå, så hitta bättre lösningar för att få en drägligare tillvaro. Det jag tyckt varit kämpigast med löneutmätning är att du inte får någon buffert eller betalningsfria månader. Det känns även som att ständigt ha ett hot hängande över sig att dem ska komma och plocka varenda pinal man äger. (Så kände i alla fall jag). Varit orolig för min bil. Oavsett. Med handläggningstiderna som nu ligger på ca 13 månader hade jag ansökt om sanering direkt. Göra vad du kan under tiden. Min löneutmätning drog i gång ganska snabbt, aldrig varit ”patient” hos KFM innan. Mina skulder uppkom inte av spel. Överkonsumtion, skilsmässa, dåliga beslut för att ta mig ur det jävla äktenskapet ledde till att jag stod ensam med skulder vi varit två om. Dubbla boende i ett år. Räntor som bryter ryggen av en. Jag var inte så kaxig när jag även berättade om skammen att dessutom vara utbildad ekonom… Med det sagt. Det verkar hänga på situation, handläggare och vad man själv gjort på vägen. Men sök för 17. Jag ansökte på egenhand innan budget- och skuldrådgivare. Första ”försöket” och har åtminstone fått inledande. Blir spännande att följa din resa! [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skulder som snart når KFM + utmätning
Topp