Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Klaralån
- Lån utan UC
4.
Brixo Privatlån
- Ingen UC
5.
Loanstep
- Ingen UC, nytt erbjudande
6.
Creditstar
- Ingen UC, nytt erbjudande
7.
Tomly
- Lån utan UC
8.
Kredio
- Lån utan UC
9.
Flexkontot
- Swish, ingen UC
10.
Ferratum
- Lån utan UC
11.
Brixo
- Swish-utbetalning & Ingen UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skulder som snart når KFM + utmätning
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ANG" data-source="post: 487944" data-attributes="member: 5090"><p>Jag släppte mina skulder i typ maj, den sista släppte jag i augusti. Ansökte om sanering 7/9 och fick löneutmätning i november. Inledande i onsdags, 24/6!!!</p><p></p><p>Att göra allt du kan innan du får löneutmätning, betala det du kan, dra inte på dig nya skulder.</p><p></p><p>En medlem här inne fick avslag på sin ansökan då han sålt en bil för typ 20’ (minns jag rätt?) och inte betalade skulder med pengarna… </p><p></p><p>Egentligen började jag väl skuldsätta mig 2005 när jag köpte hus. Men de dåliga lånen/krediterna satte väl igång ordentligt runt 2012. Plötsligt gick det att dela upp betalningar. Så lånade jag pengar för att betala av krediter för att bara fortsätta på samma sätt. Men när vi var två vuxna så gick det ändå runt. Eller nu ljög jag. Det gjorde det inte för då lånade vi för att släcka krediter och smålån. Mitt ex kunde minsann inte stå på några lån då han hade eget företag och det skulle se fint ut på banken. Vi lånade även pengar för att flera gånger skjuta till i hans bolag. Till slut lånar man för att betala sina lån. Och så lånar man mer än man behöver och pengarna bara försvinner in ett svart hål. Nu strutsade min exman fullständigt och hur jag än försökte få stopp på han så körde han bara på med spenderandet i högre tempo. Han hade aldrig betalat en räkning i sitt liv och kunde inte ens kolla saldo på sitt konto… Allt låg på mig. Vi hade en osund relation till pengar. Efter världskrig i separationen lämnade jag med alla skulder i mitt namn. Jag var så dränerad och ville bara komma därifrån… Jättedumt! Men här står jag nu…</p><p>När vi separerade hade jag ändå några hundra tusen sparade. Men allt försvann för att klara av alla lån, avbetalningar mm. Gick back varenda månad…</p><p></p><p>Idag är min skuld på ca 1.250’. Skam. Oro. Stress. Ångest. Hopp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ANG, post: 487944, member: 5090"] Jag släppte mina skulder i typ maj, den sista släppte jag i augusti. Ansökte om sanering 7/9 och fick löneutmätning i november. Inledande i onsdags, 24/6!!! Att göra allt du kan innan du får löneutmätning, betala det du kan, dra inte på dig nya skulder. En medlem här inne fick avslag på sin ansökan då han sålt en bil för typ 20’ (minns jag rätt?) och inte betalade skulder med pengarna… Egentligen började jag väl skuldsätta mig 2005 när jag köpte hus. Men de dåliga lånen/krediterna satte väl igång ordentligt runt 2012. Plötsligt gick det att dela upp betalningar. Så lånade jag pengar för att betala av krediter för att bara fortsätta på samma sätt. Men när vi var två vuxna så gick det ändå runt. Eller nu ljög jag. Det gjorde det inte för då lånade vi för att släcka krediter och smålån. Mitt ex kunde minsann inte stå på några lån då han hade eget företag och det skulle se fint ut på banken. Vi lånade även pengar för att flera gånger skjuta till i hans bolag. Till slut lånar man för att betala sina lån. Och så lånar man mer än man behöver och pengarna bara försvinner in ett svart hål. Nu strutsade min exman fullständigt och hur jag än försökte få stopp på han så körde han bara på med spenderandet i högre tempo. Han hade aldrig betalat en räkning i sitt liv och kunde inte ens kolla saldo på sitt konto… Allt låg på mig. Vi hade en osund relation till pengar. Efter världskrig i separationen lämnade jag med alla skulder i mitt namn. Jag var så dränerad och ville bara komma därifrån… Jättedumt! Men här står jag nu… När vi separerade hade jag ändå några hundra tusen sparade. Men allt försvann för att klara av alla lån, avbetalningar mm. Gick back varenda månad… Idag är min skuld på ca 1.250’. Skam. Oro. Stress. Ångest. Hopp. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Hjälp! (KFM)
Skulder som snart når KFM + utmätning
Topp