Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skulder till Privat personer pga Spelmissbruk

Hej!
Jag har under mina 3,5 år som grov Spelmissbrukare samlat på mig fruktansvärda skulder till privata personer samt 1 av dom har jag två lån hos som jag betalar på, sen avbetalningsplan till några. Vissa har jag inte betalat av alls för att det varken finns pengar eller möjlighet.
Detta handlar om måååånga hundra tusen kronor. Jag kan inte ta lån pga över 200 UC och det skulle heller inte kunna täcka alla dessa skulder.
Har ren och skär panik. Jag kan inte längre betala.. är även ensamstående till en 8 åring.. Vad händer om jag ber ALLA jag är skyldig skicka betalningsföreläggande till Kronofogden? Och i ett senare skede söker skuldsanering? Det finns tyvärr inget att utmäta hos mig och dottern heller..
Är så rädd att bli polisanmäld när jag berättar för dom jag betalar/har skulder till att jag längre inte har möjlighet att betala..
Och hur blir det för min vän som tagit två lån åt mig i hennes namn?
Någon som har tips hur jag kan göra?

Senast ändrad:
Dem kan absolut skicka in till kronofogden men har du inte tillräckligt i lön så att något går att utmätas så kommer dem ju inte få ngt.
Samma gäller ju skuldsanering om det blir aktuellt dem får ju det du betalar in utdelat på % hur stor skulden är.

Dem som står på lånen får helt enkelt betala dem själva tills du kan börja betala igen.
Ligger det hos kronofogden och du får högre lön så får dem ju lite därifrån sen då som dem kan använda till sina månads betalningar för skulderna.

Missuppfattade kanske när du skrev att du inte har ngt att utmäta, du menade kanske hemma hos dig?
Så skickar dem till kronofogden så får dem ju av din lön av det som kronofogden tar

Dem kan absolut skicka in till kronofogden men har du inte tillräckligt i lön så att något går att utmätas så kommer dem ju inte få ngt.
Samma gäller ju skuldsanering om det blir aktuellt dem får ju det du betalar in utdelat på % hur stor skulden är.

Dem som står på lånen får helt enkelt betala dem själva tills du kan börja betala igen.
Ligger det hos kronofogden och du får högre lön så får dem ju lite därifrån sen då som dem kan använda till sina månads betalningar för skulderna.
Men om privat personerna skickar de till kronofogden och kronofogden i sin tur bara kan utmäta en liten del av min ekonomi eller inget alls. Kan privat personerna då göra en polisanmälan på mig?

För läste att om personen inte kan betala sina betalningsförelägganden vilket jag inte kommer kunna göra till dessa personer så kan privatpersonerna ta det upp till domstolen istället..

Men om privat personerna skickar de till kronofogden och kronofogden i sin tur bara kan utmäta en liten del av min ekonomi eller inget alls. Kan privat personerna då göra en polisanmälan på mig?
Är inte mitt ämne riktigt!! men om du har lånat av dem och dem medvetet lånat ut till dig så tror jag inte att en polisanmälan skulle göra dem någon nytta alls, så länge du har velat betala tillbaka och inte lurat av dem pengar för att aldrig betala tillbaka vilket är väldigt svårt för dem att bevisa så tror jag inte att dem kan göra ngt alls.
Dem kan försöka men ganska säker på att det inte kommer leda någonstans så länge som dem medvetet lånade dig pengar.

För läste att om personen inte kan betala sina betalningsförelägganden vilket jag inte kommer kunna göra till dessa personer så kan privatpersonerna ta det upp till domstolen istället..
Skriver du på delgivningen så erkänner du ju att det är en skuld och då kommer det till kronofogden.
Ta det vidare till domstol är ju ifall du inte erkänner skulden och dem tar det till domstol för att dem vill ha pengar. Då får ni lägga fram era case för domstolen för att se om du ska betala eller om du inte ska.

Skriver du på delgivningen så erkänner du ju att det är en skuld och då kommer det till kronofogden.
Ta det vidare till domstol är ju ifall du inte erkänner skulden och dem tar det till domstol för att dem vill ha pengar. Då får ni lägga fram era case för domstolen för att se om du ska betala eller om du inte ska.
Så såvida jag skriver på delgivningarna så kan privatpersonerna inte gå upp i domstol med ärendet? Även fast jag inte har möjlighet att betala nu..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp