• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skuldsaldo, kan man få ett utdrag från KFM vilka det gäller?

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Skulderna som ligger och ska ha betalt får betalt procentuellt av deras storlek.
Så alla skulder får en del av kakan :)
Okej:) men är det ett bra underlag inför ev skuldsanering? Snart är alla skulder där :D
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 673
Mottagna reaktioner
1 702
Poäng
1 177
Okej:) men är det ett bra underlag inför ev skuldsanering? Snart är alla skulder där :D
Jag minns inte riktigt men skulle man inte skriva skuldens ursprung? o_O
För på kfm sida står väl bara dom som har skulden just nu? Du kan ringa kfm och få förteckning över dina skulder, det gjorde jag många gånger för att ha koll :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag minns inte riktigt men skulle man inte skriva skuldens ursprung? o_O
För på kfm sida står väl bara dom som har skulden just nu? Du kan ringa kfm och få förteckning över dina skulder, det gjorde jag många gånger för att ha koll :)
Okej ja nu är ju en del av skulderna sålda till inkasso mm.
Ska gå igenom allt men det är så mycket:(
Svårt att hålla koll.
Men jag vet ju Vilka långivare jag har.
Så det kanske är så att om jag lånat 100000kr betalat tillbaka 50000kr innan jag släppte lånet. Då är ju skulden 50000kr plus då räntor o avgifter.
Är det då 100000kr jag ska skriva? Men det stämmer ju inte heller då jag betalat av en del redan.
Borde vara skulderna hos KFM som är dom mest relevanta.
Problemet är ju när dom säljer skulder hit o dit att det är svårt att veta vem äger skulden från början.
Går ju bra om man har några skulder.
Men om man som jag har 16 st skulder nu och kommer hamna runt 20 :(
Är det svårare att ha koll:eek::D
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 673
Mottagna reaktioner
1 702
Poäng
1 177
:)
Okej ja nu är ju en del av skulderna sålda till inkasso mm.
Ska gå igenom allt men det är så mycket:(
Svårt att hålla koll.
Men jag vet ju Vilka långivare jag har.
Så det kanske är så att om jag lånat 100000kr betalat tillbaka 50000kr innan jag släppte lånet. Då är ju skulden 50000kr plus då räntor o avgifter.
Är det då 100000kr jag ska skriva? Men det stämmer ju inte heller då jag betalat av en del redan.
Borde vara skulderna hos KFM som är dom mest relevanta.
Problemet är ju när dom säljer skulder hit o dit att det är svårt att veta vem äger skulden från början.
Går ju bra om man har några skulder.
Men om man som jag har 16 st skulder nu och kommer hamna runt 20 :(
Är det svårare att ha koll:eek::D
Ja det är en hemsk röra. Det är bara sätta sig och bena ut vilken skuld som är vilken. Aktuellt skuldsaldo på varje skuld, inte hur mycket den var på :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
:)
Ja det är en hemsk röra. Det är bara sätta sig och bena ut vilken skuld som är vilken. Aktuellt skuldsaldo på varje skuld, inte hur mycket den var på :)
;):)
Fick hjälp av Ny2018 och se vilken långivare som ligger bakom skulden :)
Underlättade en del:)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
:)
Ja det är en hemsk röra. Det är bara sätta sig och bena ut vilken skuld som är vilken. Aktuellt skuldsaldo på varje skuld, inte hur mycket den var på :)
Ledig dag och här sitter man och försöker reda ut o få klarhet i sitt skuldberg :D:D
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 341
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Har en fråga på skuldsaldot står ju bara beloppen och inte vem som vill få betalt.
Kan man få ett utdrag från KFM vilka det gäller?
Beloppen stämmer inte riktigt nu kommer det ju till avgifter räntor mm.
Men skulle vara bra att veta vilken långivare som står bakom beloppen och som vill ha betalt.
Tror @Lasseman vet detta bäst hur det fungerar eller nån annan med erfarenhet av detta.
Önskar ett utdrag vore bra om det gick att få från KFM.

Ja, ring bara. Finns en knapö att trycka på då skickas det ut
 

Bobbis

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
25 Februari 2019
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
245
Poäng
397
Ledig dag och här sitter man och försöker reda ut o få klarhet i sitt skuldberg :D:D

Har du möjlighet och är lite klurig på det här så kan du göra en Excelfil, det roade jag mig med i våras... Här nedan ett utdrag från den, hade faktiskt nytta av den när jag berättade för min skuldsaneringshandläggare att jag hade en sådan... ;) Bara ett tips om tid och ork finns, får en bra överblick... Även om man var inne mycket och kikade på det ett tag för att få en överblick... :)
skuld.PNG
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Har du möjlighet och är lite klurig på det här så kan du göra en Excelfil, det roade jag mig med i våras... Här nedan ett utdrag från den, hade faktiskt nytta av den när jag berättade för min skuldsaneringshandläggare att jag hade en sådan... ;) Bara ett tips om tid och ork finns, får en bra överblick... Även om man var inne mycket och kikade på det ett tag för att få en överblick... :)
Visa bilaga 606
Oj va duktig du är:)
Förstår att det tar tid men är säkert värt det ;):)
Tack så mycket :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp