Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsaldo

Hej

Jag har inledande skuldsanering sedan ca en månad tillbaka. I förra veckan när jag loggade in på kronofogden så märkte jag att jag helt plötsligt har ett skuldsaldo på 80 000 hos dem. Det gäller två skulder som både är med i skuldsaneringen. Ingen av mina andra 30 skulder ligger där. Har fått utslag och skuld att betala på 17 skulder, men dessa är de ända två som dykt upp som skuldsaldo?

Ända skillnaden på dessa två skulder och de andra är att dem har sålts vidare, så det är inte orginalgäldenären som försöker driva in pengarna.

Är orolig för att kronofogden helt plötsligt skulle börja driva in dessa skulder... Sedan tycker jag att det blir fel om inledningen avslutas. Antar att de pengar jag redan betalat in dras av mot dem skulderna, vilket dem inte borde då det är flera skulder som skickats till kornofogden långt tidigare än dessa två som dykt upp som skuldsaldo...

Någon som vet vad som gäller?

Har du inledande kan inget verkställas på skulder som uppstått innan inledandet. Finns inget som hindrar att man ansöker om verkställighet dock. Får du avslag så går det lite fortare för borgenärerna att få betalt genom utmätningar i så fall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp