• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering äntligen preliminärt godkänd?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Hej,

Kort om mig: Har bettat på sport från 18 års ålder till 26 år ungefär. Jag slutade helt i slutet av 2019 och kort innan dess tog jag mitt sista lån. Jag har sedan dess haft min lön utmätt och betalat till KF varje månad. Inte alltid fullbelopp på grund av måendet och att man vart sjuk här och där men gjort så gott jag kan.

2 gånger innan fick jag min skuldsanering nekad då de tycker att det är för kort inpå att jag tog mina lån. Jag sökte på nytt några månader tillbaks och igår ringde de. Vi pratade och det kändes helt OK, jag höll såklart tummarna att tredje gången gillt. Viktigt är att jag är medveten att även om de inleder en skuldsanering så är den inte bekräftat utan mer att den är inledd och preliminärt beviljad.

Jag fick en avisering från kivra idag där det står "Beslut om upphävande av löneutmätning" - Vi upphäver beslutet eftersom skuldsanering är inledd". Min fråga är - Detta kom via Kivra, kan jag förvänta mig att jag inte blir nekad i brevet jag får hem om beslut om skuldsanering? Det står ju i Kivra att de inlett skuldsaneringen. Jag har blivit nekad förr men aldrig fått ett sådant här besked i kivra innan det preliminära svaret per brev?

Hoppas ni förstår min fråga.
Tack!

Du har fått inledande, det går nog per post, det upphävs efter inledande, så inledandebeslut är taget

Innebär inte samma som att skuldsanering är beviljad
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp