• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Okej. Tänkte på om det är något specifikt man ska ha med i brevet förutom situation, hur allt har uppstått.
Jag skrev om hur situationen uppstått utan att försöka vara ett offer för hur det blivit
Beskrev också vad jag gjort för att lösa min situation.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Jag skrev om hur situationen uppstått utan att försöka vara ett offer för hur det blivit
Beskrev också vad jag gjort för att lösa min situation.
Ska försöka knåpa ihop nått. Jag gav i princip upp allt från 2010. Så lösningen har ju varit löneutmätning bara under alla år. Vet du om kfm tar i beakting om man varit på rehabilitering, terapi, psykolog osv?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Ska försöka knåpa ihop nått. Jag gav i princip upp allt från 2010. Så lösningen har ju varit löneutmätning bara under alla år. Vet du om kfm tar i beakting om man varit på rehabilitering, terapi, psykolog osv?
Det är såklart något positivt men det är helheten som avgör.
 

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
129
Poäng
317
Jag skrev med ett brev. Skrev orsaken. Vad jag gjort för att komma tillrätta, separera, pratat med kommunens budget och skuldrådgivare osv.

När jag blev uppringd ställde de inte så mycket frågor rörande det, då allt fanns i texten.

De va mer, åh din hyra ligger på?
Åh kostnader för resor till arbetet?

Den jag pratade med verkade även väldigt förvånad över att jag inte förekom i något av alla de register de har tillgång till. Tror det var en fördel för mig.
Att jag alltid varit skötsam
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Jag skrev med ett brev. Skrev orsaken. Vad jag gjort för att komma tillrätta, separera, pratat med kommunens budget och skuldrådgivare osv.

När jag blev uppringd ställde de inte så mycket frågor rörande det, då allt fanns i texten.

De va mer, åh din hyra ligger på?
Åh kostnader för resor till arbetet?

Den jag pratade med verkade även väldigt förvånad över att jag inte förekom i något av alla de register de har tillgång till. Tror det var en fördel för mig.
Att jag alltid varit skötsam
Grymt! Vet du vilka register dom har tillgång till?
 

Andoria

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Augusti 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Lasseman eller nån annan hur många veckor tar det från att man får inledande till skuldsanering? Dom skrev 5-7 veckor men har gått 8 veckor och fortfarande inte fått nån återkoppling. Bör man va orolig nu ?
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
450
Mottagna reaktioner
175
Poäng
367
Lasseman eller nån annan hur många veckor tar det från att man får inledande till skuldsanering? Dom skrev 5-7 veckor men har gått 8 veckor och fortfarande inte fått nån återkoppling. Bör man va orolig nu ?
Det kan ta flera månader, om du menar från inledande till beslutad.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Lasseman eller nån annan hur många veckor tar det från att man får inledande till skuldsanering? Dom skrev 5-7 veckor men har gått 8 veckor och fortfarande inte fått nån återkoppling. Bör man va orolig nu ?
Har du fått din betalplan ?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 725
Mottagna reaktioner
978
Poäng
787
Lasseman eller nån annan hur många veckor tar det från att man får inledande till skuldsanering? Dom skrev 5-7 veckor men har gått 8 veckor och fortfarande inte fått nån återkoppling. Bör man va orolig nu ?
För oss tog det 2017 från inledande i maj till beslut i september.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Lasseman eller nån annan hur många veckor tar det från att man får inledande till skuldsanering? Dom skrev 5-7 veckor men har gått 8 veckor och fortfarande inte fått nån återkoppling. Bör man va orolig nu ?
Fick inledande i april. Beslut i oktober pga en borgenär motsatte sig min sanering.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp