- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 88
- Poäng
- 236
STORT JÄTTE GRATTIS !!!!! Så glad för din skullSå trillade även mitt beslut in idag.
Skuldsanering beviljad! Wooohooo. Ingen motsatte något.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
STORT JÄTTE GRATTIS !!!!! Så glad för din skullSå trillade även mitt beslut in idag.
Skuldsanering beviljad! Wooohooo. Ingen motsatte något.
STORT Grattis! Så glad för din skull!Äntligen fick jag beslut om skuldsanering.
Vilken lättnad wow vilken känsla när brevet damp i Kivra
Ingen borgenär motsatte sig.
Nu kan man andas ut och kämpa mot ett nytt förhoppningsvis bättre liv. Förhoppningsvis att man lärt sig stor läxa och inte spela igen.
Stort tack !STORT Grattis! Så glad för din skull!
Ja det får du. Är summan enorm så hade jag omprövatPå deklarationen om man har gått beviljad skuldsanering
Gratulerar! Även jag har skuldsanering sedan december 2020 och tidigare spelberoende. 1.2 miljoner i skuld. Önskar dig all lycka i framtidenHej vänner
Fick mitt beslut idag wooop wooop Beviljad skuldsanering ! Känns helt sjukt!
Sökte Okt 22
inled Nov 22
betalplan Dec 22
beviljad Feb 23
total skuld 2,2 M bakgrund spelberoede ensam med 2 barn fick 4 års betalplan och beslutet kom med kivra!
OkJa det får du. Är summan enorm så hade jag omprövat
Vet du om man får behålla skatteåterbäringen om man har inledande skuldsanering ?Ja det får du. Är summan enorm så hade jag omprövat
Ja men hade omprövat ett större belopp.Vet du om man får behålla skatteåterbäringen om man har inledande skuldsanering ?
Jag har en kompis som undrar
Om du får högre lön permanent el större summa tex arv så bör man ompröva.Ok
5 k
Vad menar du med omprövat ?
Betalplanen är baserad på min lön
Hej Maila in din förklaring samt dem kompletterande uppgifterna nu och ring imorgon och följ upp lycka tillHallå! Jag har inledande och har skött allt enligt plan. Nu till ett problem som väcker mycket ångest hos mig, jag har fått kompletterande uppgifter jag ska skicka in, problemet är att detta brev har åkt ner i min grannes brevlåda, som varit på semester och kom hem idag. Han lämnade det till mig idag, nu kanske ni tror att jag ljuger men hans brevlåda är precis under min och det har hänt tidigare också. När jag nu öppnar brevet står det att jag skulle svarat för 3 dagar sen, tiden har alltså löpt ut. Ringt dem idag men det är stängt. Ska ringa direkt imorgon. Kan detta åtgärdas då det bara gått 3 dagar? Har full panik nu och ångesten äter upp mig. Tänker att de borde väl ha översyn med detta?! Tacksam för svar.
Ok!Hej Maila in din förklaring samt dem kompletterande uppgifterna nu och ring imorgon och följ upp lycka till
Hej !
Hur vet man om ett beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft ?
Meddelar kronofogden mig efter 3 v eller ?
OkNäe du får inget meddelande. Däremot nollas dina skulder på kronofogdens hemsida samt att det ändras i kreditupplysningen till "skuldsanering beslutad"
Oftast samma dag el någon dag efterNär man haft samtalet per telefon när kommer sen beslutet ?
Hur mycket är dina skulder ?Nu har jag precis skickat in ansökan om skuldsanering 1 år efter avslag! Sist fick jag avslag då de tyckte jag kan betala. Sambon har fått skuldsanering nu och det håller inte för min ekonomi så får göra ett nytt försök. Många månader av väntan.
1,4m är mina skulder på allt som allt. Bara ökat. Har två barn 36 år och inkomst 30000Hur mycket är dina skulder ?
Är det så att du kan betala tillbaka inom 10 år så kan det vara svårt och få skuldsanering
Sen beror det på ålder och barn också
Lycka till med din ansökan
Nä det behövs inte, kontakta kommunens skuldrådgivning och dom fixar allt åt dig, sedan om du blir aktuell för sanering så hör kronkalle av sig till dig!Ni som sökt om skuldsanering, måste man beskriva med på ansökan vilket år alla lån är tagna? Är ju inte så lätt o komma ihåg när man tagit lån mycket för o betala av andra lån. Kommer handläggaren fråga om det när och om hen ringer, och om man inte kan svara på det?
Hej!1,4m är mina skulder på allt som allt. Bara ökat. Har två barn 36 år och inkomst 30000
Nä det behövs inte, kontakta kommunens skuldrådgivning och dom fixar allt åt dig, sedan om du blir aktuell för sanering så hör kronkalle av sig till dig!
Nej, absolut inte. Det finns ingenstans på ansökan där man fyller när lånen är tagna.Ni som sökt om skuldsanering, måste man beskriva med på ansökan vilket år alla lån är tagna? Är ju inte så lätt o komma ihåg när man tagit lån mycket för o betala av andra lån. Kommer handläggaren fråga om det när och om hen ringer, och om man inte kan svara på det?
Tack för svar!Nej, absolut inte. Det finns ingenstans på ansökan där man fyller när lånen är tagna.
Däremot vet jag att vissa handläggare kan fråga när senaste lånen var tagen när du blir uppringd.
Jag vet av erfarenhet, jag sökte 2 ggr och ena gången frågade handläggaren mig och inte den andra gången. Första gången fick jag avslag på grund av lån nära inpå ansökan.
Ja det borde du få på Kivra senast dagen efter du lämnade in ansökanTack för svar!
Skickade in ansökan igår. Får man bekräftelse på att man ansökt o att dom mottagit ansökan?
Nej jag förstår inte heller avslaget. Men har ca 520000 i årsinkomst! Utgifter är katastrofala! Har ca 30000 bara i lån/krediter varje månad sen allt som kommer till av vanliga utgifter.Hej!
Då kan jag inte fatta hur du fick avslag på din ansökan om skuldsanering.
Nu vet jag inte dina utgifter.
Grovt räknat så tror jag inte du kan betala tillbaka inom 15 år så du borde kunna få skuldsanering
Hej Gamblwhore !Näe du får inget meddelande. Däremot nollas dina skulder på kronofogdens hemsida samt att det ändras i kreditupplysningen till "skuldsanering beslutad"
om beslut på skuldsanering.Hej Gamblwhore !
Nu har det passerat mer än 3 veckor sedan publiceringen påom beslut på skuldsanering.
Nu har jag varit inne på kronofogdens hemsida på mina sidor, jag ser inte att skulderna har nollställts, har inte hört något annat heller.
Så hur vet jag om beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft ???
Som sagt nu har det passerat mer än 3 v sedan beslutet
Hej!Min handläggare ringde mig och sa att han beslutat skuldsanering plus att jag fick brev på kivra
Det kommer att nollas när kfm uppdaterar sin sida, sker typ en gång i veckan som jag fattat det. Så tog ca 3 v för mig plus någon dag innan det nollades på mina sidorHej!
Min fråga är efter beslut om skuldsanering.
Efter 3 veckor vinner beslutet laga kraft om ingen har överklagat.
Min fråga är !
Hur vet jag att beslutet har vunnit laga kraft???

Det vet du inte det är bara så. -Hej!
Min fråga är efter beslut om skuldsanering.
Efter 3 veckor vinner beslutet laga kraft om ingen har överklagat.
Min fråga är !
Hur vet jag att beslutet har vunnit laga kraft???

Vissa här på forumet säger att skulderna nollställs på kronofogdens hemsidaDet vet du inte det är bara så. -![]()
Om du menar från förslag betalplan till beslut så tog det 9 veckor för mig. Ingen borgenär motsatte förslaget på betalplanHur lång tid tog det mellan förslag och beslut för er som fått beviljat? Någon som fått avslag efter förslag?
Ja, precis det va det jag menade. Spännande, är det tre veckor de har på sig att yttra sig om förslaget på betalplan och sen 3 v att överklaga beslutet?Om du menar från förslag betalplan till beslut så tog det 9 veckor för mig. Ingen borgenär motsatte förslaget på betalplan