• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering eller självmord...

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Man kunde ju inte skriva något personligt brev vid ansökan. Kommer dom ringa mig så jag har möjlighet att förklara min situation eller hur funkar det? Vet du?

Som regel blir man uppringd
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Man kunde ju inte skriva något personligt brev vid ansökan. Kommer dom ringa mig så jag har möjlighet att förklara min situation eller hur funkar det? Vet du?
Komplettera via mejl till Kfm.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Komplettera via mejl till Kfm.
Precis, skicka in det som komplettering så fort du har fått ett diarienummer. Vänta inte tills de eventuellt ringer.

Jag har enligt gamla skuldsaneringen så jag skickade in ett långt brev från början. Fick inget telefonsamtal innan inledande. Men skickade in en komplettering under inledande pga ändrade omständigheter och fick ett telefonsamtal strax innan beslut. Då ställdes bara några frågor för att kontrollera om några av uppgifterna fortfarande var aktuella.
 

PALLEpaul

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Komplettera via mejl till Kfm.
Precis, skicka in det som komplettering så fort du har fått ett diarienummer. Vänta inte tills de eventuellt ringer.

Jag har enligt gamla skuldsaneringen så jag skickade in ett långt brev från början. Fick inget telefonsamtal innan inledande. Men skickade in en komplettering under inledande pga ändrade omständigheter och fick ett telefonsamtal strax innan beslut. Då ställdes bara några frågor för att kontrollera om några av uppgifterna fortfarande var aktuella.

Okej! Jag skickade in min ansökan i slutet av mars så får se när det dyker upp då
 

PALLEpaul

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
24 Februari 2020
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Gör det och skriv ett mejl där du uppger ditt diarienummer och skriver komplettering.
Står nog kfm mejladress i brevet också.

Ska man dra hela historien sen barnsben eller vad är viktigt att få med? Jag tänker att det kan bli en jäkligt lång historia
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Ska man dra hela historien sen barnsben eller vad är viktigt att få med? Jag tänker att det kan bli en jäkligt lång historia
Jag tänker att du ska ta med det som har lett till din skuldsättning. Vad är det som gjort att du hamnat i skuldträsket och vad du gjort för att lösa din situation som tex gå i behandling, försökt få avbetalningsplaner, sålt saker osv osv. Bevisa att du slutat skuldsätta dig och att du är redo för en ny chans.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp