• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, fått inledande!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Vilken otur i turen du hade då skönt att det löste sig endå :)
Verkligen!
Kvinnan som jag fick som handläggare till slut var enormt trevlig och förstående.

Hade 2 skulder till skatteverket och även årets restskatt kommer ingå i skuldsanering, det såg hon till.
 

Janus

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
7 Mars 2021
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Verkligen!
Kvinnan som jag fick som handläggare till slut var enormt trevlig och förstående.

Hade 2 skulder till skatteverket och även årets restskatt kommer ingå i skuldsanering, det såg hon till.
får man fråga hur länge sen det senaste lånet var taget? Samt orsaken till skulderna
 

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
får man fråga hur länge sen det senaste lånet var taget? Samt orsaken till skulderna
Ett lån som kom in sent påstod de att jag hade tagit januari -23, men det är omöjligt för då hade jag redan fått betalningsanmärkning.
Men enligt mig tog jag senaste lånet 2022.

Mina skulder uppkom av överkonsumtion och sedan en lånesnurra där jag tog lån för att ha råd att betala andra lån.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
708
Mottagna reaktioner
380
Poäng
487
Verkligen!
Kvinnan som jag fick som handläggare till slut var enormt trevlig och förstående.

Hade 2 skulder till skatteverket och även årets restskatt kommer ingå i skuldsanering, det såg hon till.
Där ser man då får du skatta dig lycklig är ju i regel svårare att få en skuldsanering om man har skatteskulder. Men skönt för dig att det gick vägen! :)
 

JohanL92

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Där ser man då får du skatta dig lycklig är ju i regel svårare att få en skuldsanering om man har skatteskulder. Men skönt för dig att det gick vägen! :)
Får vara ärlig och säga att jag inte trodde det skulle gå vägen.
3 skulder till Skatteverket som uppkommit av jämkning och första gången jag sökt skuldsanering.
Jag är oerhört tacksam!
 

niclin

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
20 September 2011
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Om man söker skuldsanering, utan att ha skulder som har gått till kronofogden men är hos inkasso och hos borgenärerna, kan KF besluta att det blir löneutmätning istället för skuldsanering? det vill jag INTE
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
708
Mottagna reaktioner
380
Poäng
487
Om man söker skuldsanering, utan att ha skulder som har gått till kronofogden men är hos inkasso och hos borgenärerna, kan KF besluta att det blir löneutmätning istället för skuldsanering? det vill jag INTE
Nej det är två skilda saker hinner du få löneutmätning innan så dras löneutmätningen tillbaka när du får inledande skuldsanering.
 

Lali

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
En av de bästa dagarna i mitt liv - fick idag beslut om beviljad skuldsanering!
5 år, sedan får livet en nystart och mina två barn får den uppväxten de förtjänar.
Vilken otroligt härlig dag!
Grattis, jag känner detsamma för mina barn ☺️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp