• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, fast inkomst o den andra oregelbunden

Mommorazzi68

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Behöver inte vara gift för det.
Ok men om man har ex lån som båda står på har man inte gemensam löneutmätning då? Eller gemensam skuldsanering OM man får det beviljat? Sen har jag läst att man kan ta hjälp an advokat för att söka skuldsanering!! Jag är inte så insatt i allt . Utan letar info p olika forum . Försöker undvika KF så långt det är möjligt .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Ok men om man har ex lån som båda står på har man inte gemensam löneutmätning då? Eller gemensam skuldsanering OM man får det beviljat? Sen har jag läst att man kan ta hjälp an advokat för att söka skuldsanering!! Jag är inte så insatt i allt . Utan letar info p olika forum . Försöker undvika KF så långt det är möjligt .
Jag föreslår att ni tar kontakt med Budget- och skuldrådgivare i hemkommunen för att få hjälp med hur ni skall gå vidare.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Ok men om man har ex lån som båda står på har man inte gemensam löneutmätning då? Eller gemensam skuldsanering OM man får det beviljat?
Nej. Står du och någon annan på ett lån, och den andre får skuldsanering, så lär du få betala lånet själv. Och vice versa.
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Beror ju helt klart på vilket beslut du får ! Jag får ju tex behålla bonusen varje år ! Allt från 14k till 22k ! Plus semster ersättningen på 17k
Det är för att du inte har maxbeslut men ska man se helt juridiskt på de ska du inte få behålla. Inge illa menat så men säger bara fakta.

sen ja, om du inte har maxbeslut får man behålla överskottet så att säga. Men inget man ska räkna med tror jag.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Ok men om man har ex lån som båda står på har man inte gemensam löneutmätning då? Eller gemensam skuldsanering OM man får det beviljat? Sen har jag läst att man kan ta hjälp an advokat för att söka skuldsanering!! Jag är inte så insatt i allt . Utan letar info p olika forum . Försöker undvika KF så långt det är möjligt .

Saker kan utmätas även om lånen inte är gemensamma eller pm en advokat ska söka skuldsanering. Hur ska du betala advokaten?
 

Mommorazzi68

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ingen aning det var bara en tanke för har läst om dom som använt sig av Skuldsanera.com tror jag dom heter . Dom hjälper till med skuldsanering . Ingen aning hur det funkar men läste om en tjej som höll på med detta i 7 månader med hjälp av dom. Och det var tydligen värt det. Kan vara så att dom drag pengar när uppgörelsen är klar . Tänkte om det är någon här som har den erfarenheten ?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Ingen aning det var bara en tanke för har läst om dom som använt sig av Skuldsanera.com tror jag dom heter . Dom hjälper till med skuldsanering . Ingen aning hur det funkar men läste om en tjej som höll på med detta i 7 månader med hjälp av dom. Och det var tydligen värt det. Kan vara så att dom drag pengar när uppgörelsen är klar . Tänkte om det är någon här som har den erfarenheten ?
Gå inte på sånt. Det där är inga garantier för att få skuldsanering
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 869
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Ingen aning det var bara en tanke för har läst om dom som använt sig av Skuldsanera.com tror jag dom heter . Dom hjälper till med skuldsanering . Ingen aning hur det funkar men läste om en tjej som höll på med detta i 7 månader med hjälp av dom. Och det var tydligen värt det. Kan vara så att dom drag pengar när uppgörelsen är klar . Tänkte om det är någon här som har den erfarenheten ?
Du blir bara blåst på pengar. De tar betalt för att hjälpa till med ansökan som du lika gärna kan göra själv.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Ingen aning det var bara en tanke för har läst om dom som använt sig av Skuldsanera.com tror jag dom heter . Dom hjälper till med skuldsanering . Ingen aning hur det funkar men läste om en tjej som höll på med detta i 7 månader med hjälp av dom. Och det var tydligen värt det. Kan vara så att dom drag pengar när uppgörelsen är klar . Tänkte om det är någon här som har den erfarenheten ?
Gör inte det. De tar bra betalt för något du själv kan göra enkelt på kfm sida alternativt med hjälp av en budget och skuldrågivare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp