Har fått inledande,undrar om det är betalningsfri månad då också,som det är när man fått det slutliga beskedet.När kommer betalningsplanen inför inledande.
Betalningsfri månad är december och juni, ingen betalningsfri månad när det slutgiltiga beskedet kommer, vet inte vart du fått det ifrån..
Betalningsplanen kommer när den kommer, allt från tex 4 veckor till 12 veckor typ.
Du börjar betala månaden efter du får besked om inledande ska tilläggas.
- Meddelanden
- 2 311
- Mottagna reaktioner
- 1 850
- Poäng
- 1 247
Ja, det är betalfritt i december under inledande också.
- Meddelanden
- 223
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
Hej Wiran !Betalningsfri månad är december och juni, ingen betalningsfri månad när det slutgiltiga beskedet kommer, vet inte vart du fått det ifrån..
Betalningsplanen kommer när den kommer, allt från tex 4 veckor till 12 veckor typ.
Du börjar betala månaden efter du får besked om inledande ska tilläggas.
Har du fått någon svar från skuldsaneringen än ?
- Meddelanden
- 223
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
Grattis !Ne,fick inledande 12/11,hoppas snart jag får reda på hur mycket jag ska betala innan det slutgiltiga beslutet kommer.
Det står på inledande beslutet hur mycket du skall betala
Vad menar du med slutgiltiga beskedet ?
Hej Wiran !
Har du fått någon svar från skuldsaneringen än ?
Väntar fortfarande men förslaget är skickat till borgenärerna iaf
- Meddelanden
- 223
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
Hej!Väntar fortfarande men förslaget är skickat till borgenärerna iaf
Om jag har förstått dig rätt så fick du inledande för 10 veckor sedan ?
Har du fått ett förslag på betalningsplan efteråt och när var det ?
Skiljer betalningsplanen från inledande ?
- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Det stämmer men du skall betala under inledande. Summan står på det beslut om inledande du fått.Det är väl så att man får inledande och sedan utreds ärendet,och därefter får man beviljad skuldsanering eller avslag,eller?
Man börjar betala månaden efter beslut för inledande. Du fick inledande i november. December är betalningsfri så i slutet av januari skall du betala för första gången antar jag?
- Meddelanden
- 223
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
Det var konstigt för att handläggaren ringar alltid före ett beslut och ställer några kontroll frågor och så brukar man få ett svar några dagar efteråt via Kivra om ett inledande skuldsaneringMin handläggare har inte ringt mig om att jag fått inledande,utan det förstod jag när löneutmätningen skulle upphöra,fick brev om det,plus att mitt namn stog i den där tidningen(glömt namnet)
Jo,hon ringde en vecka före,men då var det frågor som besvarades angående ansökan.Det kanske är det beskedet jag fick om att löneutmätningen upphör pga.Inledd skuldsanering.Det var konstigt för att handläggaren ringar alltid före ett beslut och ställer några kontroll frågor och så brukar man få ett svar några dagar efteråt via Kivra om ett inledande skuldsanering
- Meddelanden
- 223
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
precisJo,hon ringde en vecka före,men då var det frågor som besvarades angående ansökan.Det kanske är det beskedet jag fick om att löneutmätningen upphör pga.Inledd skuldsanering.
- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Vad kan ett avslag bero på efter inledande?
Detta tycker jag är en intressant fråga.
- Meddelanden
- 2 508
- Mottagna reaktioner
- 1 656
- Poäng
- 1 177
Att det framkommit nya uppgifter av något slag.Vad kan ett avslag bero på efter inledande?
Sen är det svårt att säga nått exakt. Följer man trådarna här i forumet så ser man att det nått en person får avslag för får nån annan godkänt.
- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Som @annlo skriver; om det framkommer nya uppgifter under inledande.Vad kan ett avslag bero på efter inledande?
Vi har ett relativt färskt exempel på forumet med en person fick avslag pga struntade i att betala en månad under inledande.
Menar andra omständigheter, förstår att det blir avslag om man inte betalar.
Det kan tex vara uppgifter som inte stämmer med ansökan, finns så många olika anledningar till avslag att det blir omöjligt att svara på vad det är som avgör eftersom alla ansökningar är unika.
Skulle vara intressant att veta vad handläggaren utreder innan förslaget kommer, hur nya lånen är osv borde ju visa sig när borgenärerna blir varse om inledande. Vet inte hur vanligt ett avslag på för nya lån är efter att förslaget skickats ut men skulle som sagt vara intressant att vet.
- Meddelanden
- 29
- Mottagna reaktioner
- 26
- Poäng
- 87
Stämmer ej. Jag har inte heller pratat med min handläggaren. Fick dock samtal från kronofogden från en utredare som frågade lite frågor och sa att det inte han som ska jobba med mitt ärande utan jag kommer få en handläggaren. Inledande beslut kom 2 veckor senare. Nu har det gått en månad men förfarande ingen samtal från handläggaren.Det var konstigt för att handläggaren ringar alltid före ett beslut och ställer några kontroll frågor och så brukar man få ett svar några dagar efteråt via Kivra om ett inledande skuldsanering
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 388
- Poäng
- 1 057
Verkar inte som det nej. Inte många ga jag hört här som blivit kontrolleradeÄr det vanligt att KF kontrollerar ens bankkonto under inledande sanering?
- Meddelanden
- 29
- Mottagna reaktioner
- 26
- Poäng
- 87
Ingen aning, haft inledande i 1.5 månader och inte fått en enda fråga än.Är det vanligt att KF kontrollerar ens bankkonto under inledande sanering?
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 494
- Mottagna reaktioner
- 1 747
- Poäng
- 1 207
Samma här, väldigt tyst haha.Ingen aning, haft inledande i 1.5 månader och inte fått en enda fråga än.
- Meddelanden
- 207
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 112
Har ni också fått betalplan?Samma här, väldigt tyst haha.
- Meddelanden
- 649
- Mottagna reaktioner
- 526
- Poäng
- 567
Har inte fått en enda fråga heller. Sen kom betalplan som jag godkände o efter det fick jag beslutad skuldsanering.
Senast ändrad:
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 494
- Mottagna reaktioner
- 1 747
- Poäng
- 1 207
Nope, inte ännu.Har ni också fått betalplan?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.