• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, hur mycket får man över? Samt när kan man ansöka?

Roya

Viktig medlem
Poäng: 166
Blev medlem
12 September 2022
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
56
Poäng
166
Hur mycket betalar man under saneringen eller vad är det man får behålla lättare sagt ? Blir det oxå löneutmätning under saneringen? Kan man söka redan nu eller måste man först hamna hos inkasso eller kronofogden? Ber om ursäkt för mycket frågor kanske men jag vill gärna veta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
448
Mottagna reaktioner
273
Poäng
437
Hur mycket betalar man under saneringen eller vad är det man får behålla lättare sagt ? Blir det oxå löneutmätning under saneringen? Kan man söka redan nu eller måste man först hamna hos inkasso eller kronofogden? Ber om ursäkt för mycket frågor kanske men jag vill gärna veta.
Hur mycket "man" betalar/behåller är individuellt.
Gör kalkylen på KFM's hemsida så vet du ganska exakt.. https://kronofogden.se/nagon-har-ett-krav-mot-dig/skuldsanering/kronofogdens-skuldsaneringstest

mer info här: https://kronofogden.se/nagon-har-ett-krav-mot-dig/skuldsanering
 
Senast redigerad av en moderator:

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Hur mycket betalar man under saneringen eller vad är det man får behålla lättare sagt ? Blir det oxå löneutmätning under saneringen? Kan man söka redan nu eller måste man först hamna hos inkasso eller kronofogden? Ber om ursäkt för mycket frågor kanske men jag vill gärna veta.
Du betalar utifrån din inkomst.
Jag betalar 14000 kr I månaden.
Löneutmätning upphör vid en skuldsanering om nya skulder inte kommer in efter inledande då kan Löneutmätning ske under en skuldsanering.
Nej du behöver inte hamna hos kfm eller hos inkasso men det är det vanligaste att man är där. Jag sökte innan jag var där och har idag skuldsanering.
 

Roya

Viktig medlem
Poäng: 166
Blev medlem
12 September 2022
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
56
Poäng
166
Hur mycket "man" betalar/behåller är individuellt.
Gör kalkylen på KFM's hemsida så vet du ganska exakt..
Om du menar förbehållsbeloppet då vet jag hur mycket man kan behålla men undrar om det är samma under saneringen
 

Roya

Viktig medlem
Poäng: 166
Blev medlem
12 September 2022
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
56
Poäng
166
Du betalar utifrån din inkomst.
Jag betalar 14000 kr I månaden.
Löneutmätning upphör vid en skuldsanering om nya skulder inte kommer in efter inledande då kan Löneutmätning ske under en skuldsanering.
Nej du behöver inte hamna hos kfm eller hos inkasso men det är det vanligaste att man är där. Jag sökte innan jag var där och har idag skuldsanering.
Aha okej tack för infon, jag kollade på kfm kalkylen och fick att det inte blir något löneutmätning eftersom bara jag i hushållet som har inkomst med två små barn. Betyder det att jag inte ska betala något om jag får igenom en sanering?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Aha okej tack för infon, jag kollade på kfm kalkylen och fick att det inte blir något löneutmätning eftersom bara jag i hushållet som har inkomst med två små barn. Betyder det att jag inte ska betala något om jag får igenom en sanering?
Det skulle det kunna innebära. Man har då en nollplan, dvs man betalar inget om inte förutsättningarna ändras.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Om du menar förbehållsbeloppet då vet jag hur mycket man kan behålla men undrar om det är samma under saneringen
Ungefär samma men med en buffertpeng, min är 900 kr per månad.
Sen är juni och december betalningsfri.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp