• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering kfm - varför får exet brev?

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Ah jag läste kanske slarvigt. Han är förmodligen involverad, och om inte, så kan hon ha ett rätt starkt gdpr-case :D Han verkar ju dessutom prata om det till andra och så hamnar det till slut på internet… :rolleyes:
(lånforum.se skulle kunna göra något åt emojisarna, ser det inte lite tjafsigt ut med två olika stilar?) :D
Fast det är ju inte så att han pratar om det vitt och brett, utan han bad mig om råd och då tänkte jag att detta forum är bra att fråga, eftersom det finns mycket kunskap här. Sedan att det hamnar på internet, tja, det är inga namn nämnda, inga orter, inget som talar om vem detta gäller.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Han kanske borde skaffa sig lite bättre koll på sina egna skulder. Om han fick brev när hon fick skuldsanering så står ju alla skulder specificerade där, borde vara lätt att jämföra med hans egna skulder.
Kan hålla med om att han bör ha bättre koll, men det är ju inte alltid alla har det. Jag minns när jag hamnade hos KFM för många år sedan, att man liksom stängde av, skrev på alla brev som kom och hade noll koll. Man orkade liksom inte och så är det nog för många när allt med ekonomin och även annat går åt helvete.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 511
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
867
Kan hålla med om att han bör ha bättre koll, men det är ju inte alltid alla har det. Jag minns när jag hamnade hos KFM för många år sedan, att man liksom stängde av, skrev på alla brev som kom och hade noll koll. Man orkade liksom inte och så är det nog för många när allt med ekonomin och även annat går åt helvete.

Nej jag förstår det. Men om han fått ett sådant brev kanske det är dags att få lite bättre koll. Man kan ringa kronofogden och begära en lista på alla skulder man har, det gjorde jag flera gånger när jag ville ha koll på om skulderna minskade något.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Fast det är ju inte så att han pratar om det vitt och brett, utan han bad mig om råd och då tänkte jag att detta forum är bra att fråga, eftersom det finns mycket kunskap här. Sedan att det hamnar på internet, tja, det är inga namn nämnda, inga orter, inget som talar om vem detta gäller.
Jadå, det var mest tänkt som ett cyniskt skämt…
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Det är ju en specifikation med i brevet, på den listas alla exets skulder. Troligtvis är det så att han är medlåntagare på ett lån.
Har han en fordring, så står han listad som borgenär i specifikationen på skulder som han fick med.
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Det är ju en specifikation med i brevet, på den listas alla exets skulder. Troligtvis är det så att han är medlåntagare på ett lån.
Har han en fordring, så står han listad som borgenär i specifikationen på skulder som han fick med.
Vad han kunde se så fanns inte hans namn med. Dock en skuld till försäkringskassan som eventuellt är bådas då att säga. Så kanske är den som ”spökar”
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 750
Mottagna reaktioner
13 034
Poäng
10 087
Vad han kunde se så fanns inte hans namn med. Dock en skuld till försäkringskassan som eventuellt är bådas då att säga. Så kanske är den som ”spökar”

Det kan det vara, man ser sådana mellanåt, typ återkrävt bostadsbidrag som man fått ut för gemensam bostad eller något sånt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp