Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering - min resa

Hej allihopa!

Jag har läst mycket i forumet och tycker det är underbart hur vi alla kämpar och hjälpa varandra, Nu är det min tur att dela med min resa!
Har lite små lån hit och dit, dock sen har jag 2 stora lån. Allt sammanlagd ligger på 750,000kr
Inget spelberonde, blev av med mitt jobb med bra möligheter och en bra lön på nästa 42,000kr i månaden. Blev uppsagd samtidigt som flera andra pga att bolaget gick så dåligt och helt enkelt arbetsbrist.

Vi bodde på en andrahandslägenhet med ett barn som vi betalade 18600kr för som till slut landade på 21,000kr i månaden pga en girrig hyrevärd. Allt var jättebra vi planerade bra men sen som sagt kom den dagen.
Jag letade efter ett nytt jobb och käkade upp sparade pengarna för att betala hyra samt leasing bil kreditkort och gamla lån.

För att klara sig så samlade jag upp alla små lån på ett lån en var för stor för de skulle kunna samla denna.

Nu har vi flyttat till en förstahandskontrakt för dryg 6 månader sen och hyra är lite mindre dock min del är runt 7600kr i månanden.
Jag har sålt allt jag bara kan även bröllops ringarna som förkrossade jag och min fru.

I novemeber tog jag beslutat att ansöka skuldsanering för jag gick bak varje månad har en lön på 30k nu som inte räcker. Jag har kämpat att betala allt som det bara gå men denna månad släppte jag saker jag inte kunde betala.
Vi har precis fått ett barn till som vi planerade skulle komma in i världen med stabil ekonomi men saker blev som det blev.
Har medsökande på två lån som jag inte kan släpper. Allt annat har jag släppt. Mår psykisk dåligt och kämpar varje dag att tänker positiv. På min KFM ansökan fyllde jag i bara ett barn så ska ringa de och rätta denna på ansökan.

Jag hoppas bara att allt lösa sig och jag bli beviljad.

Tack för en jättebra läsning också @LånaUtanPapper !

Hoppas allt löser sig för dej och att du blir beviljad ! Tycker också att alla här är fantastiskt stöttande och hjälpsamma . Har precis som du fått enormt fin hjälp av Lånautanpapper som hjälp mej att tänka rätt i processen . Jag har ansökt om skuldsanering och gått på den linjen som Lånautanpapper rekommenderat .. med vissa snedsteg och något trögfattad hjärna så har jag iaf nu fått styr på på det hela och väntar på besked i juni .. om jag får inledande eller ej .
Man får kämpa på , se framåt och tänka positivt!

Hej allihopa!

Jag har läst mycket i forumet och tycker det är underbart hur vi alla kämpar och hjälpa varandra, Nu är det min tur att dela med min resa!
Har lite små lån hit och dit, dock sen har jag 2 stora lån. Allt sammanlagd ligger på 750,000kr
Inget spelberonde, blev av med mitt jobb med bra möligheter och en bra lön på nästa 42,000kr i månaden. Blev uppsagd samtidigt som flera andra pga att bolaget gick så dåligt och helt enkelt arbetsbrist.

Vi bodde på en andrahandslägenhet med ett barn som vi betalade 18600kr för som till slut landade på 21,000kr i månaden pga en girrig hyrevärd. Allt var jättebra vi planerade bra men sen som sagt kom den dagen.
Jag letade efter ett nytt jobb och käkade upp sparade pengarna för att betala hyra samt leasing bil kreditkort och gamla lån.

För att klara sig så samlade jag upp alla små lån på ett lån en var för stor för de skulle kunna samla denna.

Nu har vi flyttat till en förstahandskontrakt för dryg 6 månader sen och hyra är lite mindre dock min del är runt 7600kr i månanden.
Jag har sålt allt jag bara kan även bröllops ringarna som förkrossade jag och min fru.

I novemeber tog jag beslutat att ansöka skuldsanering för jag gick bak varje månad har en lön på 30k nu som inte räcker. Jag har kämpat att betala allt som det bara gå men denna månad släppte jag saker jag inte kunde betala.
Vi har precis fått ett barn till som vi planerade skulle komma in i världen med stabil ekonomi men saker blev som det blev.
Har medsökande på två lån som jag inte kan släpper. Allt annat har jag släppt. Mår psykisk dåligt och kämpar varje dag att tänker positiv. På min KFM ansökan fyllde jag i bara ett barn så ska ringa de och rätta denna på ansökan.

Jag hoppas bara att allt lösa sig och jag bli beviljad.

Tack för en jättebra läsning också @LånaUtanPapper !

Förlåt… men om ni precis fått ett barn som ni planerade in i en stabil ekonomisk trygghet så känns det orimligt att hela den här historien har hunnit utspelat sig på nio månader?
Det känns som den här lånekarusellen har pågått längre än 9 månader?
Vill inte klandra men steg 1 är att vara ärlig i sin situation för att kunna reda ut den

Hoppas ni får bra hjälp i forumet. Jag håller tummarna för er och förstår att det känns övermäktigt :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp