Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering - när är det bäst att lämna in ansökan?

Oj!! Jag tror alltid det värsta förstår du!:confused:
Började genast kolla om det finns risk för att jag ska bli av med bostadsbidraget, men har uppfattat det som att jag har rätt till att behålla det då jag har sjukersättning, dvs sjukpension. Annat vore om jag hade lön o löneutmätning, då skulle bostadstillägget komma att räknas ner , räknas bort och hyreskostnaden därefter räknas som faktisk kostnad. Får nog kolla detta i vilket fall!

Ja, har redan funderat att byta bank så det kommer jag pga av detta skäl också göra!!! :)

Bostadstillägget påverkas inte av någon skuldsanering.
Ta tag i bankbytesfrågan på en gång, vissa banker kan du öppna och fixa allt online på, vet att länsförsäkringar och skandiabanken är så. Möjligen är ICA så också. Du får nog mer problem att öppna ett konto efter ett inledande av skuldsanering gjorts.
Jag vet att man ska få öppna konton oavsett hur kreditovärdig man är, men faktum är att banker i praktiken kan vägra ändå, har sett ett par sådana fall, och visst kan man lägga en jäkla massa tid på att processa och hävda sin rätt och anmäla till massa myndigheter osv, men i slutändan är det nog kanske enklare att försöka innan kreditbetyget går helt under isen.

När det kommer till det personliga brevet låter det som du fått med det som behövs som förklarar din situation & du kan när som helst maila in kompletteringar till [email protected] om du kommer på nåt i efterhand. Jag mailade nog 3-4 ggr eftersom jag kom på saker i efterhand som jag tyckte var viktiga & hävisade till att det skulle kompletteras min ansökan. Eftersom det är så lång handläggningstid kan det ju vara bra att få in den snabbt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp